Zobrazit minimální záznam

Archive of photography of the czech television Ostrava (photography as a source of information)
dc.contributor.advisorHrdina, Jiří
dc.creatorBednář, Marek
dc.date.accessioned2017-05-26T17:10:59Z
dc.date.available2017-05-26T17:10:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64344
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na téma fotografie ve tvorbě Televizního studia Ostrava, součásti Československé televize, v období normalizace a na reflexi tohoto období po revoluci v roce 1989. Lze předpokládat, že komunistická propaganda a další normalizační snahy budou na dokumentární a publicistické tvorbě, kam se zkoumané pořady s tématem fotografie řadí, viditelné. Ostravsko je také specifické svou převážně industriální povahou, charakterizuje ho těžba uhlí a hutnictví. Dá se tedy také předpokládat, že v tomto regionu bude komunismus zakořeněn silněji než v některých jiných oblastech. Práce obsahuje také teoretický rámec, popisující socialistický realismus ve fotografii a normalizaci jak ve fotografii, tak i v prostřední ostravského televizního studia. Pro potvrzení či vyvrácení hypotéz nastíněných výše byla provedena obsahová analýza tvorby Televizního studia Ostrava z doby normalizace a z doby po revoluci v roce 1989. Archiv TS Ostrava utrpěl vážné škody při povodních v roce 1997 a řada záznamů v něm byla zničena, přesto se však podařilo získat materiál ke zkoumání. Nálezy u každého dokumentu jsou popsány v odpovídajících kapitolách a jsou celkovým a všeobjímajícím způsobem shrnuty v závěru práce.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the topic of photography in the work of Television studio Ostrava, a part of Czechoslovak television, during a period of the communist regime, called normalisation, and the reflection of this period after the year 1989. It may be presumed that communist propaganda and other efforts of normalisation will be apparent in the documentaries and other products concentrating on photography. The region of Ostrava also has its own cultural specificity due to its mainly industrial nature; the region is characterised by coal mining and metallurgy. Thus it may be presumed that communism will be planted in the minds of the people more firmly. The thesis also contains a theoretical framework, describing socialist realism in photography and normalisation in photography as well as in the television studio in question. In order to verify these hypotheses and to discover other important facts of the topic in question, a content analysis of data available in the archive of Television studio Ostrava was carried out. The archive suffered grave losses during major flooding of Moravia and Silesia in 1997, some films and actual photographs were however still available for analysis. The findings relevant to each document are stated in their respective parts and are summarised as a whole in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČeskoslovenská televizecs_CZ
dc.subjectTelevizní studio Ostravacs_CZ
dc.subjectkomunismuscs_CZ
dc.subjectsocialistický realismuscs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectsrpen 1968 v TS Ostravacs_CZ
dc.subjectlistopad 1989 v TS Ostravacs_CZ
dc.subjectCzechoslovak televisionen_US
dc.subjectTelevision studio Ostravaen_US
dc.subjectcommunismen_US
dc.subjectsocialist realismen_US
dc.subjectnormalisationen_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectAugust 1968 in Television studio Ostravaen_US
dc.subjectNovember 1989 in Television studio Ostravaen_US
dc.titleSocialistický realismus a normalizace v archivu Československé televize v Ostravě a jejich reflexe po roce 1989cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139391
dc.title.translatedArchive of photography of the czech television Ostrava (photography as a source of information)en_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph002016251
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na téma fotografie ve tvorbě Televizního studia Ostrava, součásti Československé televize, v období normalizace a na reflexi tohoto období po revoluci v roce 1989. Lze předpokládat, že komunistická propaganda a další normalizační snahy budou na dokumentární a publicistické tvorbě, kam se zkoumané pořady s tématem fotografie řadí, viditelné. Ostravsko je také specifické svou převážně industriální povahou, charakterizuje ho těžba uhlí a hutnictví. Dá se tedy také předpokládat, že v tomto regionu bude komunismus zakořeněn silněji než v některých jiných oblastech. Práce obsahuje také teoretický rámec, popisující socialistický realismus ve fotografii a normalizaci jak ve fotografii, tak i v prostřední ostravského televizního studia. Pro potvrzení či vyvrácení hypotéz nastíněných výše byla provedena obsahová analýza tvorby Televizního studia Ostrava z doby normalizace a z doby po revoluci v roce 1989. Archiv TS Ostrava utrpěl vážné škody při povodních v roce 1997 a řada záznamů v něm byla zničena, přesto se však podařilo získat materiál ke zkoumání. Nálezy u každého dokumentu jsou popsány v odpovídajících kapitolách a jsou celkovým a všeobjímajícím způsobem shrnuty v závěru práce.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the topic of photography in the work of Television studio Ostrava, a part of Czechoslovak television, during a period of the communist regime, called normalisation, and the reflection of this period after the year 1989. It may be presumed that communist propaganda and other efforts of normalisation will be apparent in the documentaries and other products concentrating on photography. The region of Ostrava also has its own cultural specificity due to its mainly industrial nature; the region is characterised by coal mining and metallurgy. Thus it may be presumed that communism will be planted in the minds of the people more firmly. The thesis also contains a theoretical framework, describing socialist realism in photography and normalisation in photography as well as in the television studio in question. In order to verify these hypotheses and to discover other important facts of the topic in question, a content analysis of data available in the archive of Television studio Ostrava was carried out. The archive suffered grave losses during major flooding of Moravia and Silesia in 1997, some films and actual photographs were however still available for analysis. The findings relevant to each document are stated in their respective parts and are summarised as a whole in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020162510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV