Vliv Ligy komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků
The influence of the League of Community Schools for inclusion of socially disadvantaged students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63867Identifikátory
SIS: 137136
Katalog UK: 990019364000106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodymová, Pavla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
3. 2. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sociálně znevýhodněný žák, sociální exkluze, nerovnost ve vzdělávání, inkluzivní vzdělávání, komunitní škola, Liga komunitních škol, segregované školyKlíčová slova (anglicky)
Socially disadvantaged pupils, social exclusion, inequality in education, inclusive education, community school, "Liga komunitních škol", (The League of Community Schools), segregated schoolsTato bakalářská práce se zabývá vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků, konkrétně pak žáků studujících na třech vybraných školách, jež jsou členy spolku Liga komunitních škol, který se zaměřuje na komunitní a inkluzivní vzdělávání. Teoretická část se věnuje charakteristice sociálního znevýhodnění a jeho vlivu na vzdělávání žáků, již pochází z rodin s nízkým socioekonomickým statusem. Dále se zabývá nerovnostmi ve vzdělávání a inkluzivní edukací. Cílem praktické části je kritické posouzení, zda se žákům studujícím na třech vybraných školách dostává kvalitního inkluzivního vzdělání, jež by jim mělo pomáhat v překonávání handicapů s cílem plnohodnotného začlenění se do společnosti.
The thesis deals with the education of socially disadvantaged pupils, specifically pupils studying at three selected schools that are members of the "Liga komunitních škol"(The League of Community Schools), which focuses on community-based and inclusive education. The theoretical part analyzes the social deprivation and its impact on the education of pupils who come from families with low socioeconomic status. It also discusses disparities in education and inclusive education. The practical part is critical to assessing whether pupils studying at three selected schools receives a quality inclusive education, which they should help to overcome their handicaps to full-fledged integration into society.
