Zobrazit minimální záznam

Nazi propaganda with the theme of judaism in Národní politika (1939-1941)
dc.contributor.advisorDolanský, Pavel
dc.creatorBlichová, Larisa
dc.date.accessioned2017-05-26T15:43:43Z
dc.date.available2017-05-26T15:43:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63860
dc.description.abstractPráce se zabývá nacistickou propagandou a její kvalitativní analýzou v deníku Národní politika v letech 1939-1941, tedy v prvních třech letech války, které byly zásadní pro formování spolupráce médií a okupační moci. Zaměřena je konkrétně na antisemitskou propagandu a její vývoj a prostředky v průběhu těchto tří let v jednom z nejčtenějších deníků na území Protektorátu Čechy a Morava. Na příkladu několika vybraných článků či inzerátů je vždy tato propaganda ilustrována na konkrétních bodech a texty jsou podrobně analyzovány, aby byl rozkryt jejich pravý význam a skuteční autoři a adresáti. Skutečnými autory jsou myšleni nacisté a tehdejší okupační politika, jelikož ve sledovaném období je drtivá většina textů v deníku bez autorské signatury. Texty jsou voleny z různých období roku a různých rubrik, jsou mezi nimi články i inzerce. Každá kapitola obsahuje také stručný historický kontext. V závěru práce je shrnutí použitých prostředků ve sledovaném období a měnící se trendy v komunikaci protektorátní moci a zobrazení židovského obyvatelstva.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is making a qualitative analysis of the Nazi propaganda in Národní politika during the period 1939-1941. These first three years of World War II were most important in shaping the cooperation between the media and the occupying power. The thesis is focused on anti-Semitic propaganda and its development during those three years in one of the most highly read daily newspaper in the Protectorate. Through the examples of a few chosen articles and adverts, this propaganda is shown concretely. The texts are analysed to reveal their true meaning, as well as the real authors and readers. By real authors, I mean the Nazis and the occupying power, as most of the articles from the following period are missing a signature. Texts are chosen from different times of year and from different sections of the paper, and each chapter includes a short overview of the historical context. There is a summary of propaganda tools, trend changes in protectorate communications, and changes in showing Jews at the end of the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectžidécs_CZ
dc.subjectprotektorátcs_CZ
dc.subjectpropagandacs_CZ
dc.subjectnacismuscs_CZ
dc.subjectkolaboracecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectJewsen_US
dc.subjectProtectorateen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectNacismen_US
dc.subjectCollaborationen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.titleNacistická propaganda s židovskou tématikou v Národní politice v letech 1939-1941cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId148792
dc.title.translatedNazi propaganda with the theme of judaism in Národní politika (1939-1941)en_US
dc.contributor.refereeLysoňková, Lenka
dc.identifier.aleph001913614
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá nacistickou propagandou a její kvalitativní analýzou v deníku Národní politika v letech 1939-1941, tedy v prvních třech letech války, které byly zásadní pro formování spolupráce médií a okupační moci. Zaměřena je konkrétně na antisemitskou propagandu a její vývoj a prostředky v průběhu těchto tří let v jednom z nejčtenějších deníků na území Protektorátu Čechy a Morava. Na příkladu několika vybraných článků či inzerátů je vždy tato propaganda ilustrována na konkrétních bodech a texty jsou podrobně analyzovány, aby byl rozkryt jejich pravý význam a skuteční autoři a adresáti. Skutečnými autory jsou myšleni nacisté a tehdejší okupační politika, jelikož ve sledovaném období je drtivá většina textů v deníku bez autorské signatury. Texty jsou voleny z různých období roku a různých rubrik, jsou mezi nimi články i inzerce. Každá kapitola obsahuje také stručný historický kontext. V závěru práce je shrnutí použitých prostředků ve sledovaném období a měnící se trendy v komunikaci protektorátní moci a zobrazení židovského obyvatelstva.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is making a qualitative analysis of the Nazi propaganda in Národní politika during the period 1939-1941. These first three years of World War II were most important in shaping the cooperation between the media and the occupying power. The thesis is focused on anti-Semitic propaganda and its development during those three years in one of the most highly read daily newspaper in the Protectorate. Through the examples of a few chosen articles and adverts, this propaganda is shown concretely. The texts are analysed to reveal their true meaning, as well as the real authors and readers. By real authors, I mean the Nazis and the occupying power, as most of the articles from the following period are missing a signature. Texts are chosen from different times of year and from different sections of the paper, and each chapter includes a short overview of the historical context. There is a summary of propaganda tools, trend changes in protectorate communications, and changes in showing Jews at the end of the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019136140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV