Zobrazit minimální záznam

Educational differences in family behavior and attitudes
dc.contributor.advisorHamplová, Dana
dc.creatorKubincová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-26T14:23:43Z
dc.date.available2017-05-26T14:23:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63431
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjistit, jak vzdělání ovlivňuje postoje k rodičovství, reálné chování a jaký byl vývoj reálného chování a postojů v kontextu vzdělání v posledních 20 letech. Teoretická část práce shrnuje poznatky českých sociologů, proč se česká společnost z pohledu rodičovství mění a jaký vliv má vzdělání jedince na postoj k rodičovství. Ekonomická změna společnosti, změna hodnot jedince a kombinace těchto dvou faktorů může podle českých vědců za změny v rodičovství, které probíhají od roku 1989. První část analytické práce se zaměřuje na popis reálného vývoje porodnosti, který je doplněn grafy. Druhá část je orientovaná na vzdělání žen podle jejich rodinného chování. Z analýzy vyplynulo, že se liší rodinné chování žen podle jejich vzdělání, jak podle počtu dětí, tak v určité míře i podle rodinného stavu. Třetí část analytické práce je postavena na kvantitativní analýze dat. Tato analýza se zaměřuje na postoje různých vzdělanostních skupin. V této analýze jsou využita data z výzkumu ISSP Rodina (1994, 2002, 2012). Analýzy jsou prováděny pomocí procent, šancí, frekvenčních a kontingenčních tabulek, faktorové analýzy i je využita vícerozměrné regrese. Stěžejním bodem je zkoumání vývoje názoru na rodičovství a postojů k tradičním postojům k dětem a konzervativnímu pohledu na roli matky....cs_CZ
dc.description.abstractThe aims of this work are to determine how the education affects attitude to parenthood, real behavior and the way how affects the attitude to parenthood and real behavior in the context of education in last two decades. The theoretical part summarizes knowledge of Czech sociologists. Answers questions how and why the parenthood in Czech society has been changed and influenced by accomplishments of individuals. According to Czech scientists since 1989 the economical change of society, the change of personal values and combinations of this two factors are causing differences in parenthood. The first analytical part is description of real development in birthrate complemented by diagrams. Second analytical part takes a look on female education according to family behavior.The analysis explains that the different family behavior of women is divided according to their education, resulting to the number of children, and in some extent, to their marital status. The third analytical part is based on a quantitive data analysis and is focused on attitudes of different education groups. In this analysis were used data from the ISSP Family (1994, 2002, 2012). It use the percent chance frequency and contingency tables, factor analysis and multivariate regression. The main topic investigates the development of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKlíčová slova: rodinacs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectdemografické chovánícs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectKeywords: familyen_US
dc.subjectattiudesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectbehavioren_US
dc.subjectCzech republicen_US
dc.titleDiference v rodinném chování a postojích rozdílných vzdělanostních skupincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-24
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId142816
dc.title.translatedEducational differences in family behavior and attitudesen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Markéta
dc.identifier.aleph002014226
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zjistit, jak vzdělání ovlivňuje postoje k rodičovství, reálné chování a jaký byl vývoj reálného chování a postojů v kontextu vzdělání v posledních 20 letech. Teoretická část práce shrnuje poznatky českých sociologů, proč se česká společnost z pohledu rodičovství mění a jaký vliv má vzdělání jedince na postoj k rodičovství. Ekonomická změna společnosti, změna hodnot jedince a kombinace těchto dvou faktorů může podle českých vědců za změny v rodičovství, které probíhají od roku 1989. První část analytické práce se zaměřuje na popis reálného vývoje porodnosti, který je doplněn grafy. Druhá část je orientovaná na vzdělání žen podle jejich rodinného chování. Z analýzy vyplynulo, že se liší rodinné chování žen podle jejich vzdělání, jak podle počtu dětí, tak v určité míře i podle rodinného stavu. Třetí část analytické práce je postavena na kvantitativní analýze dat. Tato analýza se zaměřuje na postoje různých vzdělanostních skupin. V této analýze jsou využita data z výzkumu ISSP Rodina (1994, 2002, 2012). Analýzy jsou prováděny pomocí procent, šancí, frekvenčních a kontingenčních tabulek, faktorové analýzy i je využita vícerozměrné regrese. Stěžejním bodem je zkoumání vývoje názoru na rodičovství a postojů k tradičním postojům k dětem a konzervativnímu pohledu na roli matky....cs_CZ
uk.abstract.enThe aims of this work are to determine how the education affects attitude to parenthood, real behavior and the way how affects the attitude to parenthood and real behavior in the context of education in last two decades. The theoretical part summarizes knowledge of Czech sociologists. Answers questions how and why the parenthood in Czech society has been changed and influenced by accomplishments of individuals. According to Czech scientists since 1989 the economical change of society, the change of personal values and combinations of this two factors are causing differences in parenthood. The first analytical part is description of real development in birthrate complemented by diagrams. Second analytical part takes a look on female education according to family behavior.The analysis explains that the different family behavior of women is divided according to their education, resulting to the number of children, and in some extent, to their marital status. The third analytical part is based on a quantitive data analysis and is focused on attitudes of different education groups. In this analysis were used data from the ISSP Family (1994, 2002, 2012). It use the percent chance frequency and contingency tables, factor analysis and multivariate regression. The main topic investigates the development of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020142260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV