How to Create Self-Driven Education: The Social Web & Social Sciences, Coursera & Khan Academy 2014 Case Study
Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání: Případová studie Coursera & Khan Academy 2014
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63424Identifikátory
SIS: 134477
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Remr, Jiří
Oponent práce
Soukup, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
22. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vzdělávání pro 21. století, analýza, značka, případová studie, spolupráce, komunita, analýza konkurence, analýza obsahu, coursera, data mining, vzdělávací mix, facebook, google plus, výkon klíčových slov, khan academy, dlouhý chvost, motivace, zpracování přirozeného jazyka, nová ekonomika, online, open source, positioning, výzkum, analýza sentimentu, sociální média, sociální síť, sociální vědy, sociální web, výuka orientovaná na studenta, technologie, twitter, wikinomics, youtubeKlíčová slova (anglicky)
21st century education, analysis, brand, case study, collaboration, community, competitive analysis, content analysis, coursera, data mining, education mix, facebook, google plus, keyword performance, khan academy, learning, long tail, motivation, natural language processing, new economy, online, open source, positioning, research, sentiment analysis, social media, social network, social sciences, social web, student-centered, technology, text mining, twitter, web traffic, wikinomics, youtubeDiplomová práce se zabývá možnostmi využití social web dat v sociálních vědách. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání v kontextu dynamiky soudobé společnosti v rámci třech základních (vzájemně souvisejících) dimenzích: technologie (příčina a/nebo nástroj změny); práce (nové modely spolupráce); ekonomie (udržitelnost free a open source obchodních modelů). Hlavní metodologická část práce je zaměřena na problematiku výběru vzorku, reprezentativity výběrového souboru, posouzení validity a reliability, etiky, a sběru dat ve formujícím se se social web výzkumu v sociálních vědách. Výzkumná část obsahuje ilustrativní analýzy sociálního webu a závěry autorova výzkumu "Coursera & Khan Academy on the Social Web" (2014). Závěry kompletní výzkumné zprávy (v přílohách práce) jsou porovnány se závěry teoretické části s cílem poskytnout "naivní" (odvozenou ze zmínek a sítí na sociálním webu) odpověď na základní otázku: "Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma thesis is concerned with the possibilities of the social web data employment in social sciences. Its theoretical part describes the changes in education in the context of the dynamics of contemporary society within three fundamental (interrelated) dimensions of technology (the cause and/or the tool for the change), work (new models of collaboration), and economics (sustainability of free & open-source business models). The main methodological part of the thesis is focused on the issues of sampling, sample representativeness, validity & reliability assessment, ethics, and data collection of the emerging social web research in social sciences. The research part includes illustrative social web analyses and conclusions of the author's 2014 Coursera & Khan Academy on the Social Web research and provides the full research report in its attachement to compare its results to the theoretical part in order to provide a "naive" (as derived from the social web mentions and networks) answer to the fundamental question: "How to Create Self-Driven Education?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh systému dalšího vzdělávání sociálních pracovníků v přímém kontaktu se seniory v domovech pro seniory
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKratochvílová Křemenová, Renata (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 6. 2016Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání sociálních pracovníků, kteří pracují v domovech pro seniory v přímé péči s touto cílovou skupinou. Cílem práce je na základě výsledků vyplývajících z rozhovorů ... -
Zkušenosti pracovníků ZZS při výjezdech k pacientům v nepříznivé sociální situaci
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOWollmannová, Alice (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2020)Datum obhajoby: 23. 9. 2020The diploma thesis deals with the experiences of emergency medical workers when going to patients in an unfavorable social situation. Medical rescue service according to Act No. 374/2011 Coll. on emergency medical services, ... -
Fenomen bezdomovectví v kontextu nabídky sociálních služeb města Benešov
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTulachová, Blanka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 15. 1. 2013Cílem diplomové práce je seznámení s nabídkou nově vzniklých sociálních služeb pro bezdomovce ve městě Benešov na podkladě teoretických znalostí a informací o fenoménu bezdomovectví. Ukázání vlivu nabídky sociálních služeb ...