Žákovská knížka a její proměny
The Gradebook and its Change over Time
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63327Identifikátory
SIS: 150890
Katalog UK: 990020141380106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrzová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Žákovská knížka, elektronická žákovská knížka, hodnocení žáků, funkce žákovské knížky, historie žákovské knížkyKlíčová slova (anglicky)
Gradebook, electronic gradebook, student evaluation, functions of gradebook, history of gradebook8 Abstrakt Tato práce je zaměřena na charakteristiku žákovské knížky. Cílem je zjistit, kdy byla zavedena do škol v České republice a jak či zda vůbec je legislativně ukotvena, jakou má strukturu, k čemu je využívána a jaké jsou nové trendy. Přínosem této práce je ucelený obraz o žákovské knížce, který obsahuje charakteristiku prvních žákovských knížek z 50. let minulého století, používaných v České republice a v kontrastu je uvedena i charakteristika žákovské knížky ve školním roce 2014/15. Dále je zde kapitola věnovaná hodnocení v žákovských knížkách. Práce obsahuje vyhodnocení dotazníku pro přiblížení postoje žáků, učitelů a zákonných zástupců k žákovské knížce. Klíčová slova Žákovská knížka, elektronická žákovská knížka, hodnocení žáků, funkce žákovské knížky, historie žákovské knížky
8 Abstract This thesis is focused on a characteristic of a gradebook. The purpose is to find out when it was imposed to schools in the Czech republic, whether it is legislatively provided, what kind of structure does it have, how is it used and what new trends are there. The benefit of this thesis is compacted view on a gradebook which consist of the characteristic of the first gradebooks from 50's which were used in the Czech republic and for comparison there is also a characteristic of a gradebook on 2014/2015. Next, there is a chapter about evaluation in the gradebook. The thesis contains a summary of questionnaires to understand the opinios of children, teachers and parents in gradebooks. Key words Gradebook, electronic gradebook, student evaluation, functions of gradebook, history of gradebook
