Show simple item record

Education of Visually Impaired Children with Focus on Music Education
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorAndrýsková, Petra
dc.date.accessioned2017-05-26T13:54:23Z
dc.date.available2017-05-26T13:54:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63274
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu. Cílem práce je zmapovat současnou situaci vzdělávání zrakově postižených s důrazem na výuku hudby. Současná situace pak bude v práci porovnána s postupy, které byly při vzdělávání zrakově postižených dětí používány v minulosti. V teoretické části je nastíněna problematika vzdělávání žáka se zrakovým postižením, kde bylo čerpáno z přiložené literatury a vybraných odborných pramenů. Tato část se mimo jiné věnuje typům škol pro zrakově postižené, metodám výuky, ale také stručné etiologii zrakových vad a v neposlední řadě uplatnění zrakově postiženého člověka v oblasti hudby. Druhá (empirická část) práce je opřena o výzkum, který byl proveden na základě dotazníkového šetření a doplněn rozhovory. Výzkum byl vykonán ve školách, které se na vzdělávání zrakově postižených žáků specializují a kde pedagogové kladou důraz na hudební výchovu. Výzkumným cílem bylo zmapovat situaci týkající se vhodnosti metod při vzdělávání zrakově postižených a dále zjistit stav dostupnosti speciálních materiálů a pomůcek, které jsou využívány při studiu/výuce hudebně teoretických i hudebně-praktických oborů. Klíčová slova: zrakově postižené dítě, hudební výchova, Základní umělecká škola, konzervatoř, metody vzdělávání,...cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of this bachelor thesis is the education of visually impaired children with focus on music education. The aim of this work is to chart methods currently applied the in education of visually impaired children with a focus on music education. The current methodies will be compared with the procedures that had been used in the education of visually impaired children in the past. The theoretical part is mainly aimed at education of the pupil/student with visual impairment, where it was drawn from the quoted literature and selected scholarly resources. In this section it is possible to find types of schools for the visually impaired, teaching methods, but also brief etiology of visual defects, and finally, possibilities of employment of visually impaired people in the music field. The second (empirical) part of this thesis deals with the processing of research through questionnaires and interviews. The research was carried out in schools which specialize in the education of visually impaired pupils and where teachers put emphasis on music education. The aim of this research was to map methods that are currently used in the education of visually impaired and find out the status of availability of special materials and tools that are applied in the study/teaching of music-theoretical and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectzrakově postižené dítěcs_CZ
dc.subjecthudební výchovacs_CZ
dc.subjectZákladní umělecká školacs_CZ
dc.subjectkonzervatořcs_CZ
dc.subjectvisually impaired childrenen_US
dc.subjectmusic educationen_US
dc.subjectBasic Art Schoolen_US
dc.subjectconservatoryen_US
dc.titleVzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId148899
dc.title.translatedEducation of Visually Impaired Children with Focus on Music Educationen_US
dc.contributor.refereeŠvandová, Martina
dc.identifier.aleph002010278
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu. Cílem práce je zmapovat současnou situaci vzdělávání zrakově postižených s důrazem na výuku hudby. Současná situace pak bude v práci porovnána s postupy, které byly při vzdělávání zrakově postižených dětí používány v minulosti. V teoretické části je nastíněna problematika vzdělávání žáka se zrakovým postižením, kde bylo čerpáno z přiložené literatury a vybraných odborných pramenů. Tato část se mimo jiné věnuje typům škol pro zrakově postižené, metodám výuky, ale také stručné etiologii zrakových vad a v neposlední řadě uplatnění zrakově postiženého člověka v oblasti hudby. Druhá (empirická část) práce je opřena o výzkum, který byl proveden na základě dotazníkového šetření a doplněn rozhovory. Výzkum byl vykonán ve školách, které se na vzdělávání zrakově postižených žáků specializují a kde pedagogové kladou důraz na hudební výchovu. Výzkumným cílem bylo zmapovat situaci týkající se vhodnosti metod při vzdělávání zrakově postižených a dále zjistit stav dostupnosti speciálních materiálů a pomůcek, které jsou využívány při studiu/výuce hudebně teoretických i hudebně-praktických oborů. Klíčová slova: zrakově postižené dítě, hudební výchova, Základní umělecká škola, konzervatoř, metody vzdělávání,...cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this bachelor thesis is the education of visually impaired children with focus on music education. The aim of this work is to chart methods currently applied the in education of visually impaired children with a focus on music education. The current methodies will be compared with the procedures that had been used in the education of visually impaired children in the past. The theoretical part is mainly aimed at education of the pupil/student with visual impairment, where it was drawn from the quoted literature and selected scholarly resources. In this section it is possible to find types of schools for the visually impaired, teaching methods, but also brief etiology of visual defects, and finally, possibilities of employment of visually impaired people in the music field. The second (empirical) part of this thesis deals with the processing of research through questionnaires and interviews. The research was carried out in schools which specialize in the education of visually impaired pupils and where teachers put emphasis on music education. The aim of this research was to map methods that are currently used in the education of visually impaired and find out the status of availability of special materials and tools that are applied in the study/teaching of music-theoretical and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV