Faktory ovlivňující efektivní vyučování dospělých
Factors Affecting Effective Teaching of Adults
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63263Identifikátory
SIS: 136997
Katalog UK: 990017867670106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mühlpachr, Pavel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
27. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
vyučování dospělých, cíle vyučování, (andro)didaktické principy, (andro)didaktické zásady, lektor, učební prostředí, (studijní) stresKlíčová slova (anglicky)
teaching of adults, teaching objectives, (andro)didactic principles, teacher, teaching environment, (study) stressDiplomová práce se zabývá rozličnými faktory, které z pohledu lektora ovlivňují efektivní vyučování dospělých. Cílem této práce je určit diskrepance v přístupu k této problematice na základě poznatků z odborné literatury a praxe dotázaných profesionálních lektorů. Práce nejprve vymezuje pojem (efektivní) vyučování dospělých a následně představuje jeho klíčové aspekty. V tomto kontextu identifikuje podstatu cílů vyučování, (andro)didaktických principů a zásad a vymezuje charakteristiky a kompetence efektivního lektora. Dále je v práci popsáno působení učebního prostředí na efektivní vyučování a podrobně je charakterizován (studijní) stres u účastníků stejně jako jeho vliv na efektivní vyučování dospělých. Klíčová slova: vyučování dospělých, cíle vyučování, (andro)didaktické principy, (andro)didaktické zásady, lektor, učební prostředí, (studijní) stres
This diploma thesis deals with various factors affecting effective teaching of adults from teacher's perspective. The aim of this work is to determinate discrepancy of attitude to this issue based on knowledge from literature and professional teacher's experience. First of all the thesis defines term (effective) teaching of adults and then presents its key aspects. Then it identifies the nature of teaching objectives, (andro)didactic principles and defines main characteristics and competencies of an effective teacher in this context. The thesis also describes impact of learning environment on effective teaching and characterizes (study) stress as well as its impact on effective teaching adults. Key words: teaching of adults, teaching objectives, (andro)didactic principles, teacher, teaching environment, (study) stress
