Zobrazit minimální záznam

Standard of general laic public knowledge of first aid giving
dc.contributor.advisorSlowik, Regina
dc.creatorNechanická, Veronika
dc.date.accessioned2020-11-26T16:21:22Z
dc.date.available2020-11-26T16:21:22Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6310
dc.description.abstractThe synopsis of principles of first aid, including the newest guidelines for cardiopulmocerebral resuscitation was elaborated in this work. The selected states altering the human health or life-threatening conditions were mentioned, including their recommended management. The recommendations for appropriate calling for an ambulance were elaborated and the remark concerning criminal law was made. In the practical part of this work the answers of 99 respondents to questions investigating the basic sociometric and demografic data and elementary knowledge of first aid were analyzed. The hypotheses that people who had undergone first aid training, who had dealt with the accident or emergency in real life, and people with medical education have better knowledge of first aid were confirmed. The people who evaluated their own knowledge of first aid as good from their subjective point of view really had better knowledge. The hypothesis of direct proportion between knowledge of first aid and achieved education was confirmed in the female group. The assumption that the youngest and the oldest generation has the worst knowledge of first aid was also confirmed. The surprising findings were revealed in the male group. A group of the youngest respondents and a group with the lowest education had the best...en_US
dc.description.abstractV této práci byly zpracován přehled základů první pomoci včetně nejnovějších doporučení pro kardiopulmocerebrální resuscitaci. Byly zmíněny vybrané stavy poškozující zdraví nebo ohrožující život včetně doporučení postupu první pomoci. Rovněž byla zpracována doporučení pro správné přivolání zdravotnické záchranné služby a byla učiněna připomínka trestního práva ve vztahu k první pomoci. V praktické části práce byly analyzovány odpovědi 99 respondentů na otázky mapující základní sociometrické a demografické údaje a základní znalosti první pomoci. Byly potvrzeny hypotézy, že lepší znalosti první pomoci mají osoby, které prodělaly kurs první pomoci, které měly možnost první pomoc poskytnout v praxi, a osoby se zdravotnickým vzděláním, Lepší výsledky vykázaly i osoby, které i subjektivně své znalosti hodnotily kladně. Ve skupině žen byla potvrzena hypotéza, že úroveň znalostí první pomoci je přímo úměrná dosaženému vzdělání a potvrdil se i předpoklad, že nejmladší a nejstarší generace má nejmenší znalosti první pomoci. Ve skupině mužů bylo zjištěno, že nejlepších znalostí dosáhla překvapivě kategorie nejmladších respondentů a respondentů s nejnižším vzděláním. Výsledky výzkumu potvrzují potřebnost rozšíření a zintenzívnění kursů první pomoci pro širokou laickou, ale i zdravotnickou veřejnost.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci Královécs_CZ
dc.titleÚroveň znalostí laické veřejnosti o poskytování první pomocics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-12
dc.description.departmentDepartment of Social Medicineen_US
dc.description.departmentÚstav sociálního lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyLékařská fakulta v Hradci Královécs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Medicine in Hradec Královéen_US
dc.identifier.repId36018
dc.title.translatedStandard of general laic public knowledge of first aid givingen_US
dc.contributor.refereeSkála, Bohumil
dc.contributor.refereeBýma, Svatopluk
dc.identifier.aleph001489840
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csLékařská fakulta v Hradci Králové::Ústav sociálního lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Medicine in Hradec Králové::Department of Social Medicineen_US
uk.faculty-name.csLékařská fakulta v Hradci Královécs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Medicine in Hradec Královéen_US
uk.faculty-abbr.csLFHKcs_CZ
uk.degree-discipline.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enNursingen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci byly zpracován přehled základů první pomoci včetně nejnovějších doporučení pro kardiopulmocerebrální resuscitaci. Byly zmíněny vybrané stavy poškozující zdraví nebo ohrožující život včetně doporučení postupu první pomoci. Rovněž byla zpracována doporučení pro správné přivolání zdravotnické záchranné služby a byla učiněna připomínka trestního práva ve vztahu k první pomoci. V praktické části práce byly analyzovány odpovědi 99 respondentů na otázky mapující základní sociometrické a demografické údaje a základní znalosti první pomoci. Byly potvrzeny hypotézy, že lepší znalosti první pomoci mají osoby, které prodělaly kurs první pomoci, které měly možnost první pomoc poskytnout v praxi, a osoby se zdravotnickým vzděláním, Lepší výsledky vykázaly i osoby, které i subjektivně své znalosti hodnotily kladně. Ve skupině žen byla potvrzena hypotéza, že úroveň znalostí první pomoci je přímo úměrná dosaženému vzdělání a potvrdil se i předpoklad, že nejmladší a nejstarší generace má nejmenší znalosti první pomoci. Ve skupině mužů bylo zjištěno, že nejlepších znalostí dosáhla překvapivě kategorie nejmladších respondentů a respondentů s nejnižším vzděláním. Výsledky výzkumu potvrzují potřebnost rozšíření a zintenzívnění kursů první pomoci pro širokou laickou, ale i zdravotnickou veřejnost.cs_CZ
uk.abstract.enThe synopsis of principles of first aid, including the newest guidelines for cardiopulmocerebral resuscitation was elaborated in this work. The selected states altering the human health or life-threatening conditions were mentioned, including their recommended management. The recommendations for appropriate calling for an ambulance were elaborated and the remark concerning criminal law was made. In the practical part of this work the answers of 99 respondents to questions investigating the basic sociometric and demografic data and elementary knowledge of first aid were analyzed. The hypotheses that people who had undergone first aid training, who had dealt with the accident or emergency in real life, and people with medical education have better knowledge of first aid were confirmed. The people who evaluated their own knowledge of first aid as good from their subjective point of view really had better knowledge. The hypothesis of direct proportion between knowledge of first aid and achieved education was confirmed in the female group. The assumption that the youngest and the oldest generation has the worst knowledge of first aid was also confirmed. The surprising findings were revealed in the male group. A group of the youngest respondents and a group with the lowest education had the best...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Ústav sociálního lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placeHradec Královécs_CZ
dc.identifier.lisID990014898400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV