Využívání Botanické zahrady PřF UK v Praze ve výuce biologie a přírodopisu.
Use of Botanical Garden of faculty of science Charles University in Prague in teaching biology and natural history
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63033Identifikátory
SIS: 130429
Kolekce
- Kvalifikační práce [19614]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Radka
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
3. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Botanická zahrada, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, exkurze, dotazník, hypotéza, respondent, učitelKlíčová slova (anglicky)
Botanical gardens, Faculty of science Charles university in Prague, Field trip, Questionnaire, Hypothesis, Respondent, TeacherPředkládaná diplomová práce je zaměřená na využívání botanické zahrady PřF UK v Praze učiteli v rámci organizační formy exkurze. Učitelé využívají tuto zahradu s různými cíli a s různou intenzitou. Tato práce přináší shrnutí tohoto využívání zpracováním dotazníkového šetření, které proběhlo mezi učiteli základních škol a gymnázií. V práci jsou testovány následující hypotézy: 1. Učitelé s délkou praxe delší než dvacet let využívají exkurze méně než učitelé s délkou praxe kratší než dvacet let. 2. Muži využívají komentované prohlídky více než ženy. 3. Učitelé gymnázií využívají geopark pro exkurzi více než učitelé základních škol. 4. Učitelé s délkou praxe delší než dvacet let navštěvují jiné zahrady než PřF UK v Praze a Troju méně než učitelé s délkou praxe kratší než dvacet let. Dále jsou v práci shrnuty základní informace o exkurzi jako organizační formě. Práce se v neposlední řadě zabývá botanickou zahradou PřF UK v Praze, jejími sbírkami, historií a možnostmi využití pro školy.
This diploma thesis is focusing on use of Botanical garden of Faculty of Science, Charles University in Prague by teachers as a destination for class field trips. Teachers use this garden with different objectives and different intensity. This diploma thesis provides a summary of this using by the processing of the survey, which took place in elementary school teachers and high school teachers. This work is testing the following hypotheses: 1. Teachers with length of practice above twenty years use the field trip less than teachers with length of practice under twenty years. 2. Men use guided tours more than women. 3. High school teachers use geopark for tour more than elementary school teachers. 4. Teachers with length of practice above twenty years visit gardens other than Faculty of Science, Charles University in Prague and the Botanical Garden in Prague Troja less than teachers with length of practice under twenty years. The thesis summarizes basic information about the field trip as an organizational form. The thesis also deals with the Botanical Garden of faculty of science Charles University in Prague, its collections, history, and possibilities of using in schools.