Zobrazit minimální záznam

Social Pathological Phenomena in Adolescent Population with Hearing Disibilites
dc.contributor.advisorKrahulcová, Beáta
dc.creatorBussová, Ilona
dc.date.accessioned2017-05-26T12:55:57Z
dc.date.available2017-05-26T12:55:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62959
dc.description.abstract: Sociálně patologické jevy v populaci adolescentů se sluchovým postižením Abstrakt: Sociálně patologické jevy jsou součástí společnosti stejně tak jako i jiné projevy sociálních skupin. Všichni navštěvující školu, vytvářejí formální sociální skupinu spolu s navázaný vztahy z jiných sociálních skupin. Dá se tedy předpokládat, že členové této skupiny si přenesou i do školy způsoby svého chování. Žáci i zaměstnanci škol jsou určitým vzorkem společnosti. Kdyby se jevy vyskytující se ve společnosti ve škole nevyskytovaly, signali- zovalo by to izolovanost školy od okolí. Pravděpodobně by pak škola nemohla plnit úkol, který má - připravovat žáky na život ve společnosti. Jestliže tedy má škola být spojena se životem, musí být ti, kdo ji mají vést, na ně připraveni, poznávat je a dokázat na ně přiměřeně reagovat. Základem celé prevence jsou co nejlepší vztahy mezi zaměstnanci, učiteli a žáky. Do prevence by měli být zapojeni hlavně třídní učitelé. Metodik prevence je ten, kdo může přinášet nápady a náměty, nejúčinněji bude žáky stimulovat ten, kdo blíže zná jejich osobnost, zná jejich sociální zázemí a dokáže vycítit jejich potřeby. Cíle magisterské práce byly splněny. Proběhla analýza problematiky sociálně patologických jevů na střední škole a byl sledován vývoj prevence ve školství. Sociálně patologické...cs_CZ
dc.description.abstract: Social Pathological Phenomena in Adolescent Population with Hearing Disibilities Abstract: Socially pathological phenomena belong to the society as well as other manifestations of social groups. All school attendants create a formal social group, together with established relations from other social groups. Therefore, it can be supposed that members of this group will bring the manners of their behaviour into the school. Both pupils and school staff are a certain sample of the society. If the phenomena occurring in the society did not occur at school, it would signal the isolation of the school from the surrounding environment. Then, the school would likely be unable to fulfil the task it has to prepare the pupils for life in the society. To wit, if the school shall be connected with life, those who are expected to lead it must be prepared for them, know them and be able to respond to them ade- quately. The basis of the whole prevention is the best possible relationships between the staff, the teachers and the pupils. It should be especially class teacher who should take part in the prevention. The prevention methodologist is the person who can bring in ideas and suggestions; but the person who best knows the personalities of the pupils and their social background and who is able to perceive...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleSociálně patologické jevy v populaci adolescentů se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-11
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId142694
dc.title.translatedSocial Pathological Phenomena in Adolescent Population with Hearing Disibilitesen_US
dc.contributor.refereeZelinková, Olga
dc.identifier.aleph001782817
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a charitativní prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Charity Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs: Sociálně patologické jevy v populaci adolescentů se sluchovým postižením Abstrakt: Sociálně patologické jevy jsou součástí společnosti stejně tak jako i jiné projevy sociálních skupin. Všichni navštěvující školu, vytvářejí formální sociální skupinu spolu s navázaný vztahy z jiných sociálních skupin. Dá se tedy předpokládat, že členové této skupiny si přenesou i do školy způsoby svého chování. Žáci i zaměstnanci škol jsou určitým vzorkem společnosti. Kdyby se jevy vyskytující se ve společnosti ve škole nevyskytovaly, signali- zovalo by to izolovanost školy od okolí. Pravděpodobně by pak škola nemohla plnit úkol, který má - připravovat žáky na život ve společnosti. Jestliže tedy má škola být spojena se životem, musí být ti, kdo ji mají vést, na ně připraveni, poznávat je a dokázat na ně přiměřeně reagovat. Základem celé prevence jsou co nejlepší vztahy mezi zaměstnanci, učiteli a žáky. Do prevence by měli být zapojeni hlavně třídní učitelé. Metodik prevence je ten, kdo může přinášet nápady a náměty, nejúčinněji bude žáky stimulovat ten, kdo blíže zná jejich osobnost, zná jejich sociální zázemí a dokáže vycítit jejich potřeby. Cíle magisterské práce byly splněny. Proběhla analýza problematiky sociálně patologických jevů na střední škole a byl sledován vývoj prevence ve školství. Sociálně patologické...cs_CZ
uk.abstract.en: Social Pathological Phenomena in Adolescent Population with Hearing Disibilities Abstract: Socially pathological phenomena belong to the society as well as other manifestations of social groups. All school attendants create a formal social group, together with established relations from other social groups. Therefore, it can be supposed that members of this group will bring the manners of their behaviour into the school. Both pupils and school staff are a certain sample of the society. If the phenomena occurring in the society did not occur at school, it would signal the isolation of the school from the surrounding environment. Then, the school would likely be unable to fulfil the task it has to prepare the pupils for life in the society. To wit, if the school shall be connected with life, those who are expected to lead it must be prepared for them, know them and be able to respond to them ade- quately. The basis of the whole prevention is the best possible relationships between the staff, the teachers and the pupils. It should be especially class teacher who should take part in the prevention. The prevention methodologist is the person who can bring in ideas and suggestions; but the person who best knows the personalities of the pupils and their social background and who is able to perceive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017828170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV