Zobrazit minimální záznam

Economic Miracle and Consumer Society in Germany the case study of North Rhineland-Westphalia (magazine Brigitte and VW Beetle)
dc.contributor.advisorPešek, Jiří
dc.creatorKočišová, Katarína
dc.date.accessioned2020-08-25T13:54:42Z
dc.date.available2020-08-25T13:54:42Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/627
dc.description.abstractKonzumní společnost ve Spolkové republice Německo se vyvíjela od provedení měnové reformy v roce 1948 a vyvíjí se dodnes. Německé hospodářství se odrazilo po válce rychle ode dna, z nedostatku jídla a oblečení směrem к uspokojování takových potřeb, jako například trávení dovolené. Na této cestě к materiálnímu blahobytu se Němcům podařilo vybudovat ekonomicky silný sociální stát, který svým obyvatelům poskytl vysoký životní standard a nebývalé sociální jistoty. Životní úroveň se v podstatě po celé dvě dekády, které jsem ve své práci z tohoto pohledu sledovala, zvyšovala a lidé spotřebovávali čím dál tím více a také stále kvalitnější výrobky a služby. Vnímání pojmu "životní standard" se měnilo. To, co bylo na začátku padesátých let normou, již za pět let neplatilo a za dalších deset let bylo považováno za chudobu. V časopise Brigitte, který jsem ke své práci použila, se oproti mému očekávání objevovalo více informací, než se ze začátku zkoumání zdálo jako reálné z tohoto zdroje získat. Jedná se především o reklamy a komentáře к automobilům obecně, kterak tento výrobek postupně získával místo v německých domácnostech a stal se součástí života všech vrstev společnosti. Je zajímavé, že se v Brigitte dočteme různá srovnání cen, postupů při nakupování ojetých automobilů a také můžeme vidět mnoho reklam na...cs_CZ
dc.description.abstractDie Konsumgesellschaft in der Bundesrepublik Deutschland entwickelte sich seit der Realisierung der Währungsreform im Jahre 1948 ökonomisch rasch nach vorne und tut dies bis heute. Die deutsche Wirtschaft schaffte es, sich vom Grunde aus schnell zu erholen und zwar vom Mangel an Lebensmitteln und Kleidung bis zur Befriedigung von solchen Bedürfnissen, wie z. B. Urlaub. Auf dem Wege zum materiellen Wohlstand ist es den Deutschen gelungen, einen ökonomisch starken sozialen Staat aufzubauen, welcher seinen Einwohner einen hohen Lebensstandard und nie da gewesene soziale Sicherheiten geboten hat. Das Lebensniveau hat sich im Grunde genommen im Laufe der zwei Dekaden, welche ich in meiner Arbeit aus diesem Blickwinkel beobachtet habe, erhöht und man verbrauchte immer mehr und ebenfalls ständig qualitätshöhere Produkte und Dienstleistungen. Die Wahrnehmung des Begriffes "Lebensstandard" hat sich geändert. Was zu Beginn der fünfziger Jahre als Norm verstanden wurde, galt fünf Jahre später nicht mehr und wurde weitere zehn Jahre später als Armut wahrgenommen. In der Zeitschrift Brigitte, welche ich für meine Arbeit benutzt habe, sind mehr Informationen aufgetaucht, als ich erwartet hatte, was man zu Beginn der Untersuchung als real aus dieser Quelle angenommen werden konnte. Es handelt sich überwiegend um Werbung...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleHospodářský zázrak a konzumní společnost ve Spolkové republice Německo na příkladu Severního Porýní-Vestfálska (časopis Brigitte a VW Brouk)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-02-06
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId2462
dc.title.translatedEconomic Miracle and Consumer Society in Germany the case study of North Rhineland-Westphalia (magazine Brigitte and VW Beetle)en_US
dc.contributor.refereeZimmermann, Volker
dc.identifier.aleph000578998
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmecká a rakouská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman and Austrian Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of German and Austrian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecká a rakouská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman and Austrian Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csKonzumní společnost ve Spolkové republice Německo se vyvíjela od provedení měnové reformy v roce 1948 a vyvíjí se dodnes. Německé hospodářství se odrazilo po válce rychle ode dna, z nedostatku jídla a oblečení směrem к uspokojování takových potřeb, jako například trávení dovolené. Na této cestě к materiálnímu blahobytu se Němcům podařilo vybudovat ekonomicky silný sociální stát, který svým obyvatelům poskytl vysoký životní standard a nebývalé sociální jistoty. Životní úroveň se v podstatě po celé dvě dekády, které jsem ve své práci z tohoto pohledu sledovala, zvyšovala a lidé spotřebovávali čím dál tím více a také stále kvalitnější výrobky a služby. Vnímání pojmu "životní standard" se měnilo. To, co bylo na začátku padesátých let normou, již za pět let neplatilo a za dalších deset let bylo považováno za chudobu. V časopise Brigitte, který jsem ke své práci použila, se oproti mému očekávání objevovalo více informací, než se ze začátku zkoumání zdálo jako reálné z tohoto zdroje získat. Jedná se především o reklamy a komentáře к automobilům obecně, kterak tento výrobek postupně získával místo v německých domácnostech a stal se součástí života všech vrstev společnosti. Je zajímavé, že se v Brigitte dočteme různá srovnání cen, postupů při nakupování ojetých automobilů a také můžeme vidět mnoho reklam na...cs_CZ
uk.abstract.enDie Konsumgesellschaft in der Bundesrepublik Deutschland entwickelte sich seit der Realisierung der Währungsreform im Jahre 1948 ökonomisch rasch nach vorne und tut dies bis heute. Die deutsche Wirtschaft schaffte es, sich vom Grunde aus schnell zu erholen und zwar vom Mangel an Lebensmitteln und Kleidung bis zur Befriedigung von solchen Bedürfnissen, wie z. B. Urlaub. Auf dem Wege zum materiellen Wohlstand ist es den Deutschen gelungen, einen ökonomisch starken sozialen Staat aufzubauen, welcher seinen Einwohner einen hohen Lebensstandard und nie da gewesene soziale Sicherheiten geboten hat. Das Lebensniveau hat sich im Grunde genommen im Laufe der zwei Dekaden, welche ich in meiner Arbeit aus diesem Blickwinkel beobachtet habe, erhöht und man verbrauchte immer mehr und ebenfalls ständig qualitätshöhere Produkte und Dienstleistungen. Die Wahrnehmung des Begriffes "Lebensstandard" hat sich geändert. Was zu Beginn der fünfziger Jahre als Norm verstanden wurde, galt fünf Jahre später nicht mehr und wurde weitere zehn Jahre später als Armut wahrgenommen. In der Zeitschrift Brigitte, welche ich für meine Arbeit benutzt habe, sind mehr Informationen aufgetaucht, als ich erwartet hatte, was man zu Beginn der Untersuchung als real aus dieser Quelle angenommen werden konnte. Es handelt sich überwiegend um Werbung...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990005789980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV