Zobrazit minimální záznam

The concept of mind at the beginning of modern philosophy
dc.contributor.advisorHill, James
dc.creatorKadlec, David
dc.date.accessioned2017-05-26T12:23:25Z
dc.date.available2017-05-26T12:23:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62782
dc.description.abstractPráce se zabývá pojetím mysli u Johna Lockea a René Descartese. Hlavní pozornost je věnována schopnostem lidské duše, čili chápavostí a vůli, a též její ontologické povaze. Jsou kladeny otázky o druhu substance, kterou mysl je, o identitě osobnosti, svobodě vůle a způsobech poznávání. Systémy jsou po uvedení kriticky zkoumány, a srovnávány co do jejich silných a slabých stránek. Rozdíly mezi oběma filosofy se nejzjevněji ukazují ke konci práce v názoru na nehmotnost či hmotnost mysli. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe essay concerns itself with the concept of mind in John Locke's and René Descartes' philosophy. The main focus lies on the abilities of human soul, that is understanding and will, and its ontological properties. The work tackles questions regarding personal identity, freedom of will, and the kind of substance that a mind is. Both systems are, after their introduction, critically examined, and their strengths and weaknesses are compared. The difference between both philosophers crystallizes towards the end of the piece in their view on the immateriality or materiality of mind. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfilosofiecs_CZ
dc.subjectmyslcs_CZ
dc.subjectdušecs_CZ
dc.subjectDescartescs_CZ
dc.subjectLockecs_CZ
dc.subjectepistemologiecs_CZ
dc.subjectontologiecs_CZ
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectminden_US
dc.subjectsoulen_US
dc.subjectDescartesen_US
dc.subjectLockeen_US
dc.subjectepistemologyen_US
dc.subjectontologyen_US
dc.titlePojetí mysli na počátku novověké tradicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-26
dc.description.departmentInstitute of Philosophy and Religious Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav filosofie a religionistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId137282
dc.title.translatedThe concept of mind at the beginning of modern philosophyen_US
dc.contributor.refereePalkoska, Jan
dc.identifier.aleph002006432
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhilosophyen_US
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Philosophy and Religious Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhilosophyen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá pojetím mysli u Johna Lockea a René Descartese. Hlavní pozornost je věnována schopnostem lidské duše, čili chápavostí a vůli, a též její ontologické povaze. Jsou kladeny otázky o druhu substance, kterou mysl je, o identitě osobnosti, svobodě vůle a způsobech poznávání. Systémy jsou po uvedení kriticky zkoumány, a srovnávány co do jejich silných a slabých stránek. Rozdíly mezi oběma filosofy se nejzjevněji ukazují ke konci práce v názoru na nehmotnost či hmotnost mysli. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe essay concerns itself with the concept of mind in John Locke's and René Descartes' philosophy. The main focus lies on the abilities of human soul, that is understanding and will, and its ontological properties. The work tackles questions regarding personal identity, freedom of will, and the kind of substance that a mind is. Both systems are, after their introduction, critically examined, and their strengths and weaknesses are compared. The difference between both philosophers crystallizes towards the end of the piece in their view on the immateriality or materiality of mind. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020064320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV