Problematika výuky druhého cizího jazyka na 2. stupni základní školy
The Instruction of the Second Foreign Language at the Second Grade of Basic School
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/62750/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62750Identifiers
Study Information System: 136896
Collections
- Kvalifikační práce [23200]
Author
Advisor
Referee
Běhalová, Andrea
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
17. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
cizí jazyk, další cizí jazyk, kurikulární dokumenty, vzdělávání, mnohojazyčnost, základní školaKeywords (English)
foreign language, second foreign language, curriculum documents, education, multiligualism, basic school(česky) Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky cizích jazyků a především výuky dalšího cizího jazyka na základní škole. Další cizí jazyk jako povinný předmět byl zaveden od 1. 9. 2013 a ve školním roce 2013/2014 byl implementován do školních vzdělávacích programů a prvním rokem vyučován na základních školách.
(in English) This bachelor thesis deals with the instruction of foreign languages and especially the second foreign language at basic school. The second foreign language as a compulsory subject was introduced in 1. 9. 2013 and during the following school year 2013/2014 was implemented into the education documents and taught at basic schools for the first year.