Systémy dalšího vzdělávání učitelů. Zaměřeno na území hlavního města Prahy
Teacher training system. Focused on the area of the capital city of Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62100Identifikátory
SIS: 147704
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojanová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
celoživotní učení, další vzdělávání učitelů, druhy vzdělávání, formy vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
life-long learning, teacher training, types of education, forms of educationProfesní rozvoj učitelů, tedy i jejich další vzdělávání je jedním ze základních strategických cílů dnešního školství. Bakalářská práce zkoumá, jaké druhy a formy dalšího vzdělávání jsou nejčastěji voleny a jak toto vzdělávání je realizováno na jednotlivých stupních škol - mateřských, základních i gymnáziích. Teoretická část se postupně zaměřuje na historii, vysvětlení základních pojmů a cílů dalšího vzděláváním. V dalších kapitolách se práce zabývá právním rámcem, druhy a formami tohoto vzdělávání. Ve výzkumné části jsou na základě cíle výzkumného šetření stanovena tvrzení. Pro ověření těchto tvrzení byla zvolena kvantitativní obsahová analýza textu (výročních zpráv a záznamů o činnosti mateřských škol). Jako výzkumný vzorek byly metodou náhodného výběru vybrány zástupci mateřských a základních škol a gymnázií. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že ředitelé základních škol a gymnázií dodržují školský zákon, hodnocení dalšího vzdělávání učitelů je součástí všech jejich výročních zpráv. Nejčastějším realizovaným druhem dalšího vzdělávání na vybraných školách je průběžné studium, které slouží k prohlubování odborné kvalifikace učitelů. Klíčová slova: celoživotní učení, další vzdělávání učitelů, druhy vzdělávání, formy vzdělávání, gymnázium, mateřská škola, pedagogický pracovník, učitel,...
The professional development of teachers, which also includes the teacher's further education, is one of the main strategic objectives of the contemporary school system. This work examines which types and forms of further education are most frequently chosen. The work also investigates the processes of this kind of education at different types of schools - kindergarten, primary and secondary schools. The theoretical part of the work gradually focuses on the history and explanation of the basic terms and objectives of further education. In the following chapters the work concentrates on the legal background, the kinds and the forms of further education. The empirical part of the work makes statements on the basis of the research objectives. The text content analysis (of kindergarten annual reports and other records) is used in order to verify the statements. The research sample was randomly chosen from the representatives of kindergarten, primary and secondary schools. On the basis of the above mentioned research it is stated that the heads of primary and secondary schools act accordingly to the school regulations: which means that the evaluation of teacher training and further education is included in the annual reports of the schools. The parallel studying is the most frequently implemented type...