Vývoj hlasově ovládaných webových her pomocí CloudASR
Development of speech enabled web games using CloudASR
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61799Identifiers
Study Information System: 161964
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Vidová Hladká, Barbora
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Institute of Formal and Applied Linguistics
Date of defense
15. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
automatické rozpoznávání řeči, ASR, hry, web, HTML5, JavascriptKeywords (English)
automatic speech recognition, ASR, games, web, HTML5, JavascriptCílem práce je navrhnout a vyvinout software pro výuku jazyků hrou za použití webových technologií a čerstvě vznikající CloudASR knihovny. Běžný uživatel provozuje interakci se svým prohlížečem skoro výhradně prostřednictvím myši a klávesnice. Díky softwaru, který tato práce reprezentuje, má nyní uživatel příležitost zabřednout do někdy ne úplně populární výuky jazyka i za pomoci svého hlasu. Což nabízí zmíněné výuce netušené možnosti, obzvláště stran uživatelské interaktivity. Důraz byl kladen na uživatelskou přívětivost, grafickou fidelitu a na kompetitivní aspekt výuky, využívajíc Facebookovou integraci a bodové hodnotící žebříčky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The main goal of this thesis is to design and implement a piece of software for playful language learning, using web technologies and the fresh CloudASR library. A common user interacts with their web browser almost exclusively using a mouse and keyboard. Thanks to the software this thesis represents the user has an opportunity to delve into sometimes unpopular language learning process using his natural voice. This fact presents new and exciting possibilities, mainly regarding user interactivity. A lot of stress has been put to user friendliness, graphical fidelity and to the competitive aspect of language education, exploiting Facebook integration and point-scoring leader boards. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)