Zobrazit minimální záznam

Characteristics of emerging adulthood in the population of university students and non-student employed young people
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorKozderková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-18T16:50:36Z
dc.date.available2017-05-18T16:50:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61463
dc.description.abstractThis thesis compares certain developmental characteristics and value preferences of emerging adult university students and non-student employed young people at the age between 19-25 years in the Czech republic. According to some authors this life stage seems to be a new developmental period between adolescence and young adulthood. In comparison to the USA there has not been much research done on this topic in the Czech Republic. There are some special characteristics of this phase of life that are described in the theoretical part, and tested on a sample of Czech young people which is showed in the empirical part of this thesis. The differences of how students and non- students experience this time of life are compared. It is assumed that student life style brings different impulses than the life style of employed young people. The aim of this thesis was to test the assumption that university students show the features of emerging adulthood more plentifully than people at the same age who work. According to the results of this study the assumption was confirmed. Another focus of this thesis is the topic of value orientation among this sample of young people. Value orientation is influenced by life style and is formed especially during adolescence and young adulthood. Certain types of value...en_US
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je porovnání vybraných vývojových charakteristik a hodnotových orientací v období nastupující dospělosti u českých studentů vysokých škol ve věku 19-25 let a stejně starých lidí, kteří pracují a na vysoké či vyšší odborné škole nestudují, ani nestudovali. Nastupující dospělost je životní etapa mezi adolescencí a mladou dospělostí, a některými autory je navrhováno, že se jedná o nové vývojové období v životě člověka. Tento koncept je zkoumán převážně v USA. V České republice mu doposud příliš pozornosti věnováno nebylo. Lidé, kteří procházejí obdobím nastupující dospělosti, vykazují určité rysy, které jsou popsány v teoretické části a na vzorku českých mladých lidí zkoumány v části empirické. Je srovnáván průběh této etapy u skupiny vysokoškolských studentů a pracujících mladých lidí. Je předpokládáno, že vysokoškolské studium i pracovní život přinášejí mladým lidem odlišné podněty, a jejich životní styl a tedy i prožívání tohoto období se liší. Účelem této práce bylo ověřit předpoklad, že studující mladí lidé vykazují více než nestudující mladí lidé rysy nastupující dospělosti. Předpoklad se v tomto výzkumu potvrdil. Dále je práce zaměřena na téma hodnotových orientací u tohoto vzorku mladých lidí. Do hodnotové orientace je promítán životní styl jedince a toto...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectNastupující dospělostcs_CZ
dc.subjectvysokoškolští studentics_CZ
dc.subjectzaměstnaní a nestudující mladí lidécs_CZ
dc.subjectEmerging adulthooden_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.subjectnon-student employed young peopleen_US
dc.titleCharakteristiky nastupující dospělosti v populaci vysokoškolských studentů a zaměstnaných, nestudujících mladých lidícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108093
dc.title.translatedCharacteristics of emerging adulthood in the population of university students and non-student employed young peopleen_US
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
dc.identifier.aleph001589863
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem této diplomové práce je porovnání vybraných vývojových charakteristik a hodnotových orientací v období nastupující dospělosti u českých studentů vysokých škol ve věku 19-25 let a stejně starých lidí, kteří pracují a na vysoké či vyšší odborné škole nestudují, ani nestudovali. Nastupující dospělost je životní etapa mezi adolescencí a mladou dospělostí, a některými autory je navrhováno, že se jedná o nové vývojové období v životě člověka. Tento koncept je zkoumán převážně v USA. V České republice mu doposud příliš pozornosti věnováno nebylo. Lidé, kteří procházejí obdobím nastupující dospělosti, vykazují určité rysy, které jsou popsány v teoretické části a na vzorku českých mladých lidí zkoumány v části empirické. Je srovnáván průběh této etapy u skupiny vysokoškolských studentů a pracujících mladých lidí. Je předpokládáno, že vysokoškolské studium i pracovní život přinášejí mladým lidem odlišné podněty, a jejich životní styl a tedy i prožívání tohoto období se liší. Účelem této práce bylo ověřit předpoklad, že studující mladí lidé vykazují více než nestudující mladí lidé rysy nastupující dospělosti. Předpoklad se v tomto výzkumu potvrdil. Dále je práce zaměřena na téma hodnotových orientací u tohoto vzorku mladých lidí. Do hodnotové orientace je promítán životní styl jedince a toto...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis compares certain developmental characteristics and value preferences of emerging adult university students and non-student employed young people at the age between 19-25 years in the Czech republic. According to some authors this life stage seems to be a new developmental period between adolescence and young adulthood. In comparison to the USA there has not been much research done on this topic in the Czech Republic. There are some special characteristics of this phase of life that are described in the theoretical part, and tested on a sample of Czech young people which is showed in the empirical part of this thesis. The differences of how students and non- students experience this time of life are compared. It is assumed that student life style brings different impulses than the life style of employed young people. The aim of this thesis was to test the assumption that university students show the features of emerging adulthood more plentifully than people at the same age who work. According to the results of this study the assumption was confirmed. Another focus of this thesis is the topic of value orientation among this sample of young people. Value orientation is influenced by life style and is formed especially during adolescence and young adulthood. Certain types of value...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015898630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV