Zobrazit minimální záznam

The positive influence of learning and activating methods, applied in a adulthood as a prequisite for active aging
dc.creatorHušinová, Irena
dc.date.accessioned2018-10-30T00:23:31Z
dc.date.available2018-10-30T00:23:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61364
dc.description.abstractPráce se vztahuje k životu a vzdělávání dospělých, s ohledem na zvláštnosti jejich vývoje, s akcentem na seniorskou populaci. Zabývá se vlivem fyziologických změn v období interevia a senia, které se významně podílejí na úrovni učení a vzdělávání a v konečném důsledku ovlivňují sebevědomí jedince, jeho aktivní přístup ke stáří a vnímání životní pohody. Autorka do práce promítá své pocity, postoje, názory, zkušenosti a prožitky. Pracuje s mnemotechnikami, které usnadňují dlouhodobější zapamatování a podporují zdravou aktivitu jedince. Zamýšlí se nad současnými potřebami seniorů, které se pokusila graficky znázornit do podoby koruny stromu. Výzkum formou jednoduchého dotazníku byl proveden v řadách seniorů za účelem zjištění jejich zájmu o vzdělávání a pochopení učení jako prevence pro aktivní a zdravý život ve stáří. Zúčastnilo se 150 respondentů, převážně žen, z Centra sociální a ošetřovatelské pomoci na Praze 10 a v rámci aktivit sdružení Život 90. Klíčová slova Interevium, senium, mnemotechniky, prevence, edukační programycs_CZ
dc.description.abstractMy thesis focuses on the education of adults, with view to peculiarities of their development and with accent to the senior population. It deals with the impact of physiological changes in the period of interevium and senium, which significantly affect the level of learning and education, and subsequently also self confidence of an individual, activity of their approach towards old age and their perception of well-being. The author projects to her thesis her own feelings, attitudes, opinions and experiences. She works with mnemonics, which facilitate long-term memory and support healthy activity of an individual. She considers current needs of the senior population and has tried to depict them graphically in the form of a treetop. A survey in the form of a simple questionnaire was carried out among senior citizens in order to identify their interest in education and their understanding of learning as a prevention of active and healthy life in old age. The survey was participated in by 150 responders, mostly women, from the Center for Social and Nursing Services in Prague 10 and within the activities of the Civic Association Život 90. Key words interevium, senium, mnemonics, prevention, educational programsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectintereviumen_US
dc.subjectseniumen_US
dc.subjectmnemonicsen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjecteducational programsen_US
dc.subjectIntereviumcs_CZ
dc.subjectseniumcs_CZ
dc.subjectmnemotechnikycs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectedukační programycs_CZ
dc.titlePozitivní vliv učení a aktivizujících metod uplatněných v dospělosti jako předpoklad plnohodnotného stářícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-11-08
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId120794
dc.title.translatedThe positive influence of learning and activating methods, applied in a adulthood as a prequisite for active agingen_US
dc.contributor.refereeŠulová, Lenka
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph001536728
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se vztahuje k životu a vzdělávání dospělých, s ohledem na zvláštnosti jejich vývoje, s akcentem na seniorskou populaci. Zabývá se vlivem fyziologických změn v období interevia a senia, které se významně podílejí na úrovni učení a vzdělávání a v konečném důsledku ovlivňují sebevědomí jedince, jeho aktivní přístup ke stáří a vnímání životní pohody. Autorka do práce promítá své pocity, postoje, názory, zkušenosti a prožitky. Pracuje s mnemotechnikami, které usnadňují dlouhodobější zapamatování a podporují zdravou aktivitu jedince. Zamýšlí se nad současnými potřebami seniorů, které se pokusila graficky znázornit do podoby koruny stromu. Výzkum formou jednoduchého dotazníku byl proveden v řadách seniorů za účelem zjištění jejich zájmu o vzdělávání a pochopení učení jako prevence pro aktivní a zdravý život ve stáří. Zúčastnilo se 150 respondentů, převážně žen, z Centra sociální a ošetřovatelské pomoci na Praze 10 a v rámci aktivit sdružení Život 90. Klíčová slova Interevium, senium, mnemotechniky, prevence, edukační programycs_CZ
uk.abstract.enMy thesis focuses on the education of adults, with view to peculiarities of their development and with accent to the senior population. It deals with the impact of physiological changes in the period of interevium and senium, which significantly affect the level of learning and education, and subsequently also self confidence of an individual, activity of their approach towards old age and their perception of well-being. The author projects to her thesis her own feelings, attitudes, opinions and experiences. She works with mnemonics, which facilitate long-term memory and support healthy activity of an individual. She considers current needs of the senior population and has tried to depict them graphically in the form of a treetop. A survey in the form of a simple questionnaire was carried out among senior citizens in order to identify their interest in education and their understanding of learning as a prevention of active and healthy life in old age. The survey was participated in by 150 responders, mostly women, from the Center for Social and Nursing Services in Prague 10 and within the activities of the Civic Association Život 90. Key words interevium, senium, mnemonics, prevention, educational programsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990015367280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV