Konstrukce luxusního životního stylu na stránkách magazínu proč ne?
The luxury lifestyle construction in the proč ne? magazine
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61213Identifikátory
SIS: 125920
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
proč ne?!, životní styl, lifestyle, magazíny, marketing, luxus, luxusní značky, mediální konstrukce reality, public relationsKlíčová slova (anglicky)
proč ne?!, lifestyle, lifestyle magazines, luxury marketing, luxury, construction of reality, public relationsTato diplomová práce se zaměřuje na procesy konstruování luxusního životního stylu na stránkách lifestylového magazínu proč ne?!. Téma si klade za cíl analyzovat jeden rok jeho činnosti v několika rovinách. První rovinu představuje kvantitativní obsahová analýza, jejíž primární cíl je určit poměr inzerce vůči redakčnímu obsahu. Na základě těchto kvantitativních zjištění bude obsahová skladba magazínu konfrontována s majetkovou strukturou nejvýznamnějších inzerentů. Druhou rovinou jsou expertní rozhovory provedené se šéfredaktorem a jednou redaktorkou magazínu, které přinášejí cenný doplňující materiál. Třetí rovinu představuje kvalitativní obsahová analýza, která se zaměří na luxusní životní styl, jež je prostřednictvím magazínu konstruován. Tento luxusní životní styl bude popisován skrze vybrané příklady a ukázky obrazového a textového charakteru. Teoretický úvod poskytne širší historický rámec, ve kterém se koncept luxusu utvářel. Tyto poznatky jsou poté v praktické části práce využity k vysvětlení řady popisovaných fenoménů, které luxusní životní styl a jeho symboliku vytváří. Závěrečná část práce nabízí detailní rozbor skladby inzerentů, jejich produktů a rozvrstvení v rámci segmentů luxusního trhu prostřednictvím komplexních vizualizací.
This diploma thesis focuses on the process of designing a luxurious lifestyle within the proč ne?! magazine. The theme aims to analyze the year's activities at several levels. The first level is a quantitative content analysis, where the primary objective is to determine the ratio of advertising to editorial content. Based on these quantitative findings the magazine's content will be confronted with the ownership structure of major advertisers. The second level is represented by expert interviews carried out with the magazine editors who bring valuable additional material. The third level is a qualitative content analysis which focuses on a luxury lifestyle that is constructed through the magazine. This luxury lifestyle will be described through various selected examples of textual and pictorial character. Theoretical introduction provides a broader framework in which the concept of luxury is described. In practical part of the thesis, these findings are used to explain several luxury phenomenons. The final part offers a detailed analysis of the advertiser's structure, their products and stratification within segments of the luxury market through comprehensive visualization.