Nation branding as a soft power building tool : the case of Germany
Nation Branding jako nástroj měkké moci státu. Případ Německa.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61185Identifikátory
SIS: 128374
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jeřábek, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra mezinárodních vztahů
Datum obhajoby
27. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nation branding, měkká moc, německá zahraniční politikaKlíčová slova (anglicky)
nation branding, soft power, German foreign policy(abstrakt) Tato diplomová práce se zabývá konceptem nation brandingu a jeho aplikací v domácí a zahraniční politice Německa jako nástroje pro budování měkké moci. Nation branding je poměrně nový koncept využívaný v mezinárodních vztazích, který zasahuje do mnoha disciplín jako veřejná diplomacie, kulturní diplomacie, marketing a public relations. S pomocí nation brandingu si státy vytváří pozitivní image, kterou následně prezentují zahraničnímu publiku s cílem stát se více atraktivním a konkurenceschopným na mezinárodním poli. Diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část tvoří teoretický rámec pro následnou analýzu. Definuje pozici nation brandingu v oboru mezinárodních vztahů a představuje teorii kompetitivní identity. Druhá část se zabývá analýzou budování německé národní značky, která je analyzována prostřednictvím teorie kompetitivní identity. Německo si buduje svojí image dvěma způsoby - prostřednictvím nation brandingových kampaní a prostřednictvím šesti dimenzí své kompetitivní identity. Oba způsoby a německá značka jako celek jsou náležitě analyzovány a jsou identifikovány její silné a slabé stránky. Závěrečná část diplomové práce shrnuje nejdůležitější fakta a stanovuje závěr.
This master thesis deals with the concept of nation branding and its application in German domestic and foreign policy as a soft power building tool. Nation branding is quite a new concept in the international relations that extends into many fields like public diplomacy, cultural diplomacy, marketing or public relations. With its assistance, states create a positive image which they promote to the foreign public in order to become more attractive and competitive at the international level. The thesis is divided into two parts. The first part creates a theoretical background for the analysis. It concentrates on defining the position of nation branding in the field of international relations and introduces the theory of competitive identity. The second part analyses the German nation image building while using the theory of competitive identity. Germany manages its image in two ways - via nation branding campaigns and via six dimensions of its competitive identity. Both ways as well as the German brand as a whole are properly analyzed and simultaneously their strengths and weaknesses are identified. The final part of the thesis summarizes the most important findings and draws the conclusion.