Začínající pedagog a začínající kroužek dramatické výchovy na vesnické škole
Teacher beginner and Drama lessons for beginners at village school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60495Identifiers
Study Information System: 118974
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Marušák, Radek
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Učitel, začátečník, dramatická výchova, vesnická školaKeywords (English)
Teacher, beginner, Drama in Education, village, schoolTato práce si klade za cíl popsat činnost začínajícího pedagoga a začínajícího kroužku dramatické výchovy na Základní a mateřské škole Pernink, kde výuka na prvním stupni probíhá formou malotřídní výuky. V celkové organizaci kroužku se opírám o mé dosavadní pedagogické zkušenosti a odbornou literaturu, náplní tedy bude osobnostní a sociální výchova, průpravné hry a cvičení, základy hereckého vyjadřování, technika řeči, dramatické hry a improvizace a metody a techniky dramatické výchovy. Mým cílem, který mapuje tato diplomová práce je poskytnutí základů dramatické výchovy heterogenní skupině dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Učitel, začátečník, dramatická výchova, vesnická škola.
The aim of this work is to describe the proceedings of a beginning teacher and beginning drama bee at Elementary school and Kindergarden Pernink where the classwork is conducted in a form of joint classes. The general organization of the bee is built upon my teaching experience yet and specialised literature therefore the main focus will be on personality and social education, preparatory games and exercises, elements of dramatic expressions, technique of declamation , acting games and improvisation and methods and techniques used in drama education. My goal which is also the subject of this thesis is to supply elements of drama education to a heterogeneous group of children. KEYWORDS: Teacher, beginner, Drama in Education, village, school