Americký a francouzský Vogue v sedmdesátých letech 20. století: fotografická proměna stylu časopisu a faktory, které ji podmínily
Fashion Photography: Gaining Ground in the Printed Media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60298Identifikátory
SIS: 104287
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šoltys, Otakar
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se zabývá tematikou studia módních časopisů a módních fotografií jako jejich hlavního výrazového prostředků. Výzkum je zaměřen na vývoj časopisu Vogue v USA a ve Francii v sedmdesátých letech 20. století. Časopis byl založen roku 1892 v USA, začátkem 20. století začal být vydáván i v Evropě a v současnosti má 19 mutací po celém světě. Výzkumným východiskem práce je fotografická proměna stylu časopisu, která v sedmdesátých letech vzbudila negativní ohlas široké veřejnosti. Cílem práce je prozkoumat jakými organizačními, ekonomickými a redakčními proměnami prošel časopis Vogue a jak tyto změny ovlivnili podobu jeho fotografií. Zároveň je cílem zjistit, zda fotografové, jejichž snímky publikoval americký a francouzský časopis Vogue v sedmdesátých letech 20. století, ovlivnili význam západní módní fotografie. Práce analyzuje činnost třech fotografů sedmdesátých let: Guye Bourdina, Helmuta Newtona a Deborah Turbevillové. Pro lepší porozumění výzkumnému problému mapuje diplomová práce rovněž základní faktory vzniku prvních módních časopisů a také vzniku fenoménu módní časopisecké fotografie. Jako základní metodologický přístup práce aplikuje kvalitativní analýzu primárních a sekundárních zdrojů a deskriptivní obrazovou obsahovou analýzu fotografií.
The subject matter of this thesis is the study of fashion magazines and the study of photography as their main mode of expression. The research focuses on the development of American and French Vogue in the 1970s. The magazine was founded in 1892 in the USA; at the beginning of the 20th century it was brought to Europe and currently has 19 national editions around the world. The theme of this thesis is a photographic change in the style of the magazine which took place in the 1970s and received a negative public response. The aim of the work is to explore organizational, economic and editorial changes that the magazine has undergone in the 1970s and to scrutinize how these changes could have influenced the appearance (style) of the photographies. Another objective is to find out whether photographers whose photographies were published in American and French Vogue in the 1970s influenced the meaning of the fashion photography in the West. The thesis analyzes the work of three photographers of the 1970s: Guy Bourdin, Helmut Newton a Deborah Turbevillová. In order to better comprehend the research problem of the thesis, the work also maps the factors that lead to the development of the first fashions magazines and the factors that lead to the development of the magazine fashion photography. The...