Interkulturní aspekty neverbální komunikace
Intercultural aspects of nonverbal communication
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60284Identifikátory
SIS: 123725
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šípek, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
4. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
interkulturní komunikace, neverbální komunikace, arabská kultura, japonská kulturaKlíčová slova (anglicky)
intercultural communication, nonverbal communication, Arabic culture, Japanese cultureCílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku neverbální komunikace se zaměřením na interkulturní aspekty, které ji ovlivňují. Práce je rozdělena do šesti kapitol, kdy jsou nejprve definovány pojmy komunikace, kultura a interkulturní komunikace. V dalších kapitolách se pak práce zaměřuje na odlišení neverbálních projevů, které jsou univerzální napříč kulturami, a těch, které jsou na kultuře závislé. Dále navazuje komparativní část, ve které jsou porovnávány dvě kultury, japonská a arabská, z hlediska pro ně typických projevů v neverbální komunikaci. Závěrečná část této práce obsahuje návrh výzkumného šetření, které by zjišťovalo, zda interkulturní výcvik zaměřený na neverbální komunikaci zvyšuje subjektivně vnímanou kvalitu komunikace v cizí kultuře.
The aim of this thesis is to describe nonverbal communication, especially the intercultural aspects which influence it. The thesis is divided into six chapters. In the first part of the thesis, the terms such as communication, culture and intercultural communication are defined. In the next chapters the thesis focuses on differentiation of universal features of nonverbal communication and of the culturally dependant features of noneverbal communication. Comparison of Arabic and Japanese nonverbal behaviour follows. The last part contains a research proposal, in which the effect of an intercultural training on the quality of communication would be inquired.