Houslová instruktivní literatura se zaměřením na etudy
Violin Instructive Literature With Specialization on Etudes
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60186Identifikátory
SIS: 123536
Kolekce
- Kvalifikační práce [19333]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomášek, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání - Hra na nástroj se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
11. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
housle, houslová literatura, etudy, houslové školy, instruktivní literatura, skladatelé houslových etud, školní vzdělávací plánKlíčová slova (anglicky)
violin, violin school, violin etudes, instructive literaturePráce vytváří stručný přehled houslové instruktivní literatury, především nejvýznamnějších souborů etud a jejich autorů. Tento přehled je východiskem pro následující vlastní ucelený výběr jednotlivých etud seřazených dle obtížnosti a techniky, na kterou se zaměřují, a to v rozsahu od počátků houslové hry do případného nástupu na konzervatoř. Jednotlivé etudy doplňuje popis doporučeného efektivního nácviku. Stěžejní kapitolou je návrh na vytvoření školního vzdělávacího plánu potenciální základní umělecké školy, která by vzdělávala výjimečně nadané žáky.
The work creates a concise survey of the violin instructive literature, especially considering the most important etude collections and their authors. This survey is a starting point for following comprehensive selection of particular etudes ordered according to their difficulty and techniques they are focused on, in the span from the early violin years to a conceivable accession to the conservatory. Individual etudes are followed by a description of the proposed effective training. In the crucial chapter,a draft for creating a curriculum of a prospective elementary music school for exceptionally gifted pupils.