Učitelovo pojetí výuky
Teacher's view on education
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60181Identifiers
Study Information System: 121675
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Consultant
Kucharská, Anna
Referee
Novotná, Magdalena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
výtvarná výchova, mimoškolní a školní vzdělávání, učitel, učitelovo pojetí výukyKeywords (English)
Art education, extracurricular and curricular education, teacher, teaching strategyv češtině: Bakalářská práce má charakter kvalitativní akční průzkumné sondy. Cílem této práce je popsat specifickou podobu výuky výtvarné výchovy v domě dětí a mládeže a v základní škole. Srovnat tyto podoby výuky a popsat možnosti lektora výtvarné výchovy při vedení výtvarných kroužků a učitele výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Dále se práce zabývá různými aspekty učitelova pojetí výuky a tím, jak pojetí výuky ovlivňuje vyučování výtvarné výchovy v základní škole a v domě dětí a mládeže. Klíčová slova v češtině: Výtvarná výchova, výuka, pojetí výuky,výtvarné techniky, učitel, lektor, individuální přístup.
in English: Bachelor thesis has a qualitative action exploratory probe. The aim of this paper is to describe a specific form of art education in the house of children and youth in elementary school. Compare these forms of teaching and teacher describe the possibilities of art education in management circles and fine arts teacher at primary school. The thesis deals with various aspects of the teacher's approach to teaching and how the concept of learning affects teaching art education in elementary school and in the home of children and youth. Klíčová slova v angličtině: Keywords in English: Art, education, teaching concept, art techniques, teacher, lecturer, individual spin