Kritický úvod do vztahu filosofie a výchovy jako fenoménu v postmoderní době
A critical introduction to the relation between philosophy and education as a phenomenon in postmodern times
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60085Identifiers
Study Information System: 131606
Collections
- Kvalifikační práce [2707]
Author
Advisor
Referee
Blažková, Miloslava
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Hussite Theology and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Péče o duši, dialog, řeč, pravda jako aletheiaKeywords (English)
care of the soul, dialog, speech, truth as aletheiaNázev práce je Kritický úvod do vztahu filosofie a výchovy jako fenoménu v postmoderní době. Můžeme ji vnímat, jako tři oddělené celky. Předěl mezi nimi není toliko tematický jako spíše historický. V části první se živě zabýváme Platónem. V části druhé odkrýváme Patočkovy úvahy nad filosofií a výchovou. A v poslední, třetí části se noříme do tematicky podobně laděné práce Hogenové. V průběhu této naší cesty postupně, ale velice jemně, odkrýváme společnou účast těchto tří filosofů na jediné filosofické tradici. Naším úkolem je tuto tradici postupně odkrýt, pochopit, ale především prožít a na konci se rozhodnout, zda se k ní přidáme, či ji jako nepotřebnou odvrhneme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A critical introduction to the relation between philosophy and education as a phenomenon in postmodern times. We can perceive it as three separate units. The boundaries between them are historical rather than thematic. In the first unit we livelily pursue Plato. In the second unit we discover Patočka's thoughts on philosophy and education. And in the last one we immerse in thematically similar mooded work of Hogenová. During our journey we gradually, but very delicately, discover the common presence of these three philosophers in one philosophical tradition. Our task is to gradually discover this tradition, to grasp it, but above all to experience it and at the end decide, if we will join it or refuse it as unnecessary. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)