Analýza úrovně znalostí běžných druhů našich obratlovců u dětí z různých typů škol a zájmových uskupení
Analysis of knowledge level in common local vertebrate species at children from different school types and hobby groups
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60053Identifiers
Study Information System: 121808
Collections
- Kvalifikační práce [17541]
Author
Advisor
Referee
Hanel, Lubomír
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
znalost našich obratlovců, dotazníkový průzkum, základní škola, střední škola, gymnázium, přírodovědný kroužek, rodové jméno, druhové jménoKeywords (English)
knowledge of local vertebrates, questionnaire survey, primary school, secondary school, high school, hobby group, genus name, species nameTato diplomová práce se zabývá výzkumem praktických znalostí žáků základních a středních škol. Je zaměřená na poznávání našich běžných druhů obratlovců (ryb, obojživelní- ků, plazů, ptáků a savců). Navazuje na výzkum (Lang, Pravda, 1971). Přebírá z velké části jejich metodiku a porovnává výsledky u vybraných referenčních druhů. Výsledky jsou zpra- covány formou grafů a tabulek. Klíčová slova: Znalost našich obratlovců, dotazníkový průzkum, základní škola, střední škola, gymnázium, přírodovědný kroužek, rodové jméno, druhové jméno.
Analysis of knowledge level in common local vertebrate species at children from different school types and hobby groups This thesis deals with the research of practical knowledge and skills of students of primary and secondary schools. It targets exploring of cognition of local common species of vertebrates (fish, amphibians, reptiles, birds and mammals). It takes up this research (Lang, Pravda, 1971). It takes a large part of their methodology and compares the results with selec- ted reference species. The results are presented in graphs and chart tables. Key words: Knowledge of local vertebrates, questionnaire survey, primary school, secondary school, high school, hobby group, genus name, species name.