Marketingová strategie na trzích služeb a jejich aplikace na zvolenou organizaci, knihovnu, informační centrum
Marketing Strategy on the Services Market and its Application on a Selected Organisation, Library, Information Centre
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59625Identifiers
Study Information System: 107181
CU Caralogue: 990016258340106986
Collections
- Kvalifikační práce [24107]
Author
Advisor
Referee
Buřilová, Marcela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
9. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketing, knihovna, spolupráce, marketing služeb, neziskový marketing, marketingová strategieKeywords (English)
marketing, library, cooperation, services marketing, nonprofit marketing, marketing strategyCílem této práce je aplikace dostupných poznatků z oblasti marketingu do prostředí knihovny, uvedení možností spolupráce knihovny s jejím okolím a následně navržení marketingové strategie pro konkrétní knihovnu s důrazem na spolupráci s dalšími organizacemi. Teoretická část práce popisuje marketing v prostředí knihovny včetně marketingového mixu a aktuálních trendů v marketingové komunikaci. Dále jsou ukázány na příkladech z Česka i zahraničí možnosti spolupráce knihovny s různými typy organizací. V praktické části práce je představena Městská knihovna v Sušici, její uživatelé i dosavadní spolupráce s dalšími organizacemi. Dále je provedena analýza SWOT, jejíž výsledky byly použity k návrhu marketingové strategie. Součástí práce je také dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi čtenáři knihovny.
The aim of this bachelor thesis is to apply available findings about marketing on the library sphere, to show some possibilities of cooperation between a library and its surrounding and to create a marketing strategy for particular library emphasizing the importance of cooperation with other organizations. Theoretical part of the thesis describes marketing in library sphere, including marketing mix and current trends in marketing communication. There are also presented some examples of cooperation between a library and various organizations. In practical part of the thesis there is presented Municipal Library in Sušice, its users and its cooperation with other organizations. There is also performed SWOT analysis. Its results were then used for designing new marketing strategy. The thesis includes also a survey that was performed among the library users.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Defence status: DEFENDEDPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Defence status: NOT DEFENDEDLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...