Neadresné násilí na školách - kriminologický fenomén
Non-addressable school violence - criminological phenomenon
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59574Identifiers
Study Information System: 97424
Collections
- Kvalifikační práce [14132]
Author
Advisor
Referee
Gřivna, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Criminal Law
Date of defense
23. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Neadresné násilí na školách KriminologieKeywords (English)
non-addressable school violence CriminologyNeadresné násilí na školách - kriminologický fenomén Cílem práce je provést analýzu neadresného násilí na školách, identifikovat jeho kořeny, popsat pachatele a přístupy používané v boji s tímto jevem a stanovit charakteristiku nejmladšího z nich, metody vyhodnocení hrozeb. Práce se skládá ze tří kapitol, které jsou: Definice neadresovatelné násilí na školách, Současné přístupy k neadresnému násilí, Iniciativa za bezpečné školy a implementace metody vyhodnocení hrozeb na školách. Každá kapitola, je rozdělena do podkapitol dle příslušných otázek. První kapitola se skládá ze čtyř částí. První z nich se zabývá definicí neadresného násilí na školách a rozdíly mezi ní a ostatními typy násilného chování. Druhý obsahuje historii tohoto jevu, a popisuje, jak se měnil v čase. Třetí je o věku pachatelů a způsobu výběru obětí a poslední kapitola pojednává o vlivu medializace. Druhá kapitola pojednává o současných přístupech používaných k popisu neadresného násilí na školách, jedná se o profilování, strukturovaný odborný posudek, automatizované rozhodování a metodu vyhodnocení hrozby. V podkapitolách jsem hovořil o kladech a záporech všech přístupů, při jejich použití na daný problém. Třetí kapitola je o "Iniciativě za bezpečné školy" a její analýzy 37 případů cíleného násilí na školách v USA. V následujících...
Non-addressable school violence - criminological phenomenon The purpose of the thesis is an analysis of non-addressable school violence, identifying it's roots, describe the perpetrators and the approaches used in fighting the problem, and lay down a characteristic of the youngest of them, a threat assessment program. The thesis is composed of three chapters, which are: Definition of non-addressable school violence, Current approaches to non-addressable school violence, Safe school iniciative and Implementing a threat assessment program. Each chapter is divided into subchapters according to the relevant issues. Chapter One consists of four parts. The first one deals with the definition of non-addressable school violence and the differences between it and the other types of violent behavior. The second one contains history of this phenomenon and how it changed in time. Third is about age of the perpetrators and the victimology and the last one deals with the effect of medialization. Second chapter is about current approaches used to describe non-addressable school violence, these are profiling, guided professional judgment, automated decision making and threat assessment. In the subchapters I argue pros and cons of all the approaches when used on the problém at hand. Third chapter is about "Safe...