Zobrazit minimální záznam

Indická rodina v díle Anity Desai
dc.contributor.advisorTopolovská, Tereza
dc.creatorKolmanová, Jitka
dc.date.accessioned2017-05-18T10:27:42Z
dc.date.available2017-05-18T10:27:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59563
dc.description.abstractThe purpose of this diploma thesis is to analyze the parent-child relationship in selected novels by Anita Desai. The novels chosen for the analysis are Cry, the Peacock; Clear Light of Day; Fire on the Mountain; Fasting, Feasting. The aim of the theoretical part is, firstly, to introduce Anita Desai and her style of writing, secondly, to lay the theoretical basis for further analysis of the attachment between children and their parents. In this part the author presents the Attachment theory, behavioural patterns and parenting styles (authoritarian, authoritative, permissive, uninvolved). The theoretical part is concluded by a portrait of Indian society and typical Indian family structure - the environment in which Desai's protagonists live. The practical part consists of thorough analysis of the selected novels. The analysis shows Desai's tendency to portray such parenting styles that instil insecurity in children. The results prove that these approaches to raising a child affect the personality development negatively. It was interesting to find out that gender bias influences not only the life-path and self-concept of the protagonists but also the quality of their relationship with their parents.en_US
dc.description.abstractSmyslem této diplomové práce je analýza vztahu rodič-dítě ve vybraných románech Anity Desai. Romány pro tuto analýzu jsou Cry, the Peacock; Clear Light of Day; Fire on the Mountain; Fasting, Feasting. Cílem teoretické části je zaprvé představit Anitu Desai a její styl tvorby; za druhé položit teoretické základy pro další analýzu vztahu mezi dětmi a jejich rodiči. V této části autorka popisuje teorii konceptu přimknutí, vzorce chování a styly výchovy (autoritářskou, autoritativní, shovívavý, zanedbávající). Teoretickou část uzavírá popis indické společnosti a struktury uvnitř typické indické rodiny - prostředí, v němž žijí postavy Anity Desai. Praktická část se skládá z podrobné analýzy vybraných románů. Tato analýza dokládá sklon Anity Desai k zobrazování takových výchovných stylů, které vyvolávají v dětech pocit nejistoty. Výsledky analýzy dokazují, že tyto postoje k výchově negativně postihují rozvoj osobnosti. Zajímavé bylo zjištění, že diskriminace na základě pohlaví ovlivňuje nejenom životní cestu a sebepojetí protagonistů, ale i povahu vztahu mezi nimi a jejich rodiči.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAnglofonní indická literaturacs_CZ
dc.subjectAnita Desaics_CZ
dc.subjectdětstvícs_CZ
dc.subjectkoncept přimknutícs_CZ
dc.subjectvzorce chovánícs_CZ
dc.subjectstyly výchovycs_CZ
dc.subjectindická rodinacs_CZ
dc.subjectdiskriminace na základě pohlavícs_CZ
dc.subjectAnglophone Indian Literatureen_US
dc.subjectAnita Desaien_US
dc.subjectchildhood experienceen_US
dc.subjectthe Attachment theoryen_US
dc.subjectbehavioural stylesen_US
dc.subjectparenting stylesen_US
dc.subjectIndian familyen_US
dc.subjectgender biasen_US
dc.titleIndian Family in Selected Novels by Anita Desaien_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-13
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId96890
dc.title.translatedIndická rodina v díle Anity Desaics_CZ
dc.contributor.refereeChalupský, Petr
dc.identifier.aleph001623846
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSmyslem této diplomové práce je analýza vztahu rodič-dítě ve vybraných románech Anity Desai. Romány pro tuto analýzu jsou Cry, the Peacock; Clear Light of Day; Fire on the Mountain; Fasting, Feasting. Cílem teoretické části je zaprvé představit Anitu Desai a její styl tvorby; za druhé položit teoretické základy pro další analýzu vztahu mezi dětmi a jejich rodiči. V této části autorka popisuje teorii konceptu přimknutí, vzorce chování a styly výchovy (autoritářskou, autoritativní, shovívavý, zanedbávající). Teoretickou část uzavírá popis indické společnosti a struktury uvnitř typické indické rodiny - prostředí, v němž žijí postavy Anity Desai. Praktická část se skládá z podrobné analýzy vybraných románů. Tato analýza dokládá sklon Anity Desai k zobrazování takových výchovných stylů, které vyvolávají v dětech pocit nejistoty. Výsledky analýzy dokazují, že tyto postoje k výchově negativně postihují rozvoj osobnosti. Zajímavé bylo zjištění, že diskriminace na základě pohlaví ovlivňuje nejenom životní cestu a sebepojetí protagonistů, ale i povahu vztahu mezi nimi a jejich rodiči.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this diploma thesis is to analyze the parent-child relationship in selected novels by Anita Desai. The novels chosen for the analysis are Cry, the Peacock; Clear Light of Day; Fire on the Mountain; Fasting, Feasting. The aim of the theoretical part is, firstly, to introduce Anita Desai and her style of writing, secondly, to lay the theoretical basis for further analysis of the attachment between children and their parents. In this part the author presents the Attachment theory, behavioural patterns and parenting styles (authoritarian, authoritative, permissive, uninvolved). The theoretical part is concluded by a portrait of Indian society and typical Indian family structure - the environment in which Desai's protagonists live. The practical part consists of thorough analysis of the selected novels. The analysis shows Desai's tendency to portray such parenting styles that instil insecurity in children. The results prove that these approaches to raising a child affect the personality development negatively. It was interesting to find out that gender bias influences not only the life-path and self-concept of the protagonists but also the quality of their relationship with their parents.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990016238460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV