Zážitková pedagogika v práci s drogově závislou mládeží
Using Experiential learning in work with drug addicted youth
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59561Identifiers
Study Information System: 122680
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
16. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Zážitek, zážitková pedagogika, učení zážitkem, terapeutická komunita, drogově závislá mládež, programy pro drogově závislou mládežKeywords (English)
Experience, experiental learning, teaching with the use of experience, therapeutic community, drug addicted youth, programs for drug addicted youthDiplomová práce se zabývá využitím zážitkové pedagogiky v práci s drogově závislou mládeží. V teoretické části vymezuji pojmy zážitek, zážitková pedagogika, zážitkové učení, terapeutická komunita. V praktické části nejprve mapuji, jaké organizace v České Republice, pracující s drogově závislou mládeží, využívají zážitkové pedagogiky. Poté ve vybraných dvou organizacích provádím polostrukturované rozhovory s terapeuty i klienty, zjišťující, jaký přínos shledávají v zážitkových programech.
This dissertation deals with the use of experiential learning in the work with drug-addicted youth. Theoretical part of my dissertation defines concept of experience, experiential learning and therapeutic community. In the practical part I firstly map organizations in the Czech Republic, which are working with drug-addicted youth, using experiential learning. Then, secondly, in two already mentioned organizations I am undertaking interviews with therapists and clients, recognizing the benefits they find in the experiential programs.