Mistakes: curse or blessing? The ELF perspective
Chyba: prokletí nebo požehnání? Perspektiva ELF
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Reason for restricted acccess:
The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59497Identifiers
Study Information System: 130074
Collections
- Kvalifikační práce [23201]
Author
Advisor
Referee
Gráf, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
English and American Studies
Department
Department of the English Language and ELT Methodology
Date of defense
5. 2. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
English
Grade
Fail
Keywords (Czech)
EFL, ELF, jazykové cíle, jazykové modely, gramatická správnost, jazyková kreativita, languagingKeywords (English)
EFL, ELF, learner goals, language models, language creativity, languagingTento výzkum se zabývá otázkou, jak studenti v českých jazykových školách v současnosti přistupují k výuce anglického jazyka a jaké jsou jejich preference. Studie se na výuku anglického jazyka dívá ze dvou hledisek, z pohledu paradigmatu English as a Foreign Language (EFL) a paradigmatu English as a Lingua Franca (ELF). Klíčové koncepty, na které se práce zaměřuje, jsou: chyba, nebo také modifikace, jazykové cíle a potřeby studentů, jazykové modely, jazyková správnost a kreativita (též languaging). Klíčová slova: EFL, ELF, jazykové cíle, jazykové modely, gramatická správnost, jazyková kreativita, languaging.
The present research focuses on students' attitudes and preferences towards English language learning at Czech private language schools. The study approaches language learning from two perspectives, the English as a Foreign Language (EFL) paradigm and the English as a Lingua Franca (ELF) paradigm. The key concepts discussed are: mistakes, re-labelled modifications, learner goals, learner needs, language models, accuracy and language creativity (or 'languaging'). Key words: EFL, ELF, learner goals, language models, accuracy, language creativity, languaging