Motivace dospělých ke studiu anglického jazyka
Adults' motivation to study the English language
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58717Identifikátory
SIS: 117426
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vzdělávání dospělých, vzdělávání v anglickém jazyce, motivaceKlíčová slova (anglicky)
adult education, English language education, motivationKlíčová slova: vzdělávání dospělých, vzdělávání v anglickém jazyce, motivace Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace dospělých ke studiu anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly, vzdělávání dospělých, jazyková výuka a motivace a její charakteristika. V praktické části jsou potom popsány hlavní motivační faktory, které ovlivňují dospělé ke studiu anglického jazyka a také faktory, které jim ve studiu tvoří překážky. Tyto informace byly získány na základně kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno formou strukturovaného rozhovoru na výzkumném vzorku patnácti respondentů.
Key words: adult education, the English language education, motivation Abstract This bachelor thesis deals with the issue of adult's motivation to study the English language. The work is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains three main chapters, Adult's Education, Language Education and Motivation and Its Characteristic Features. In the practical part there are described the main motivational factors that influence adults in the study of the English language and also the factors that create obstacles for them. These data were compiled in the qualitative research that was via method of a structured interview. The research sample includes fifteen people.