Motivace dospělých ke studiu anglického jazyka
Adults' motivation to study the English language
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58717Identifiers
Study Information System: 117426
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Hanková, Zdeňka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
vzdělávání dospělých, vzdělávání v anglickém jazyce, motivaceKeywords (English)
adult education, English language education, motivationKlíčová slova: vzdělávání dospělých, vzdělávání v anglickém jazyce, motivace Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace dospělých ke studiu anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly, vzdělávání dospělých, jazyková výuka a motivace a její charakteristika. V praktické části jsou potom popsány hlavní motivační faktory, které ovlivňují dospělé ke studiu anglického jazyka a také faktory, které jim ve studiu tvoří překážky. Tyto informace byly získány na základně kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno formou strukturovaného rozhovoru na výzkumném vzorku patnácti respondentů.
Key words: adult education, the English language education, motivation Abstract This bachelor thesis deals with the issue of adult's motivation to study the English language. The work is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains three main chapters, Adult's Education, Language Education and Motivation and Its Characteristic Features. In the practical part there are described the main motivational factors that influence adults in the study of the English language and also the factors that create obstacles for them. These data were compiled in the qualitative research that was via method of a structured interview. The research sample includes fifteen people.