Zobrazit minimální záznam

Sociální učení ghanských pěstitelů kakaa: Vybírání optimálního množství vstupů
dc.contributor.advisorJanský, Petr
dc.creatorŠvenka, David
dc.date.accessioned2017-05-16T21:37:06Z
dc.date.available2017-05-16T21:37:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58614
dc.description.abstractTato práce zkoumá, jakými způsoby se farmáři pěstující kakao v Ghaně učí o možnostech využití nových technologií. Těmito technologiemi jsou zde myšleny technické vstupy, zejména hnojiva a hybridní semena. Dosavadní výzkum se zabýval převážně způsoby, kterými se farmáři učí o výnosech spjatých s využitím těchto inovativních vstupů. Nicméně, není zcela jasné, zda se farmáři učí spíše o těchto výnosech, nebo o tom, jaké množství těchto vstupů je optimální použít. Tato práce se proto zabývá způsobem, jakým se farmáři rozhodují a učí o tom jaké je jejich optimální množství těchto vstupů. Pěstování kakaa vyžaduje využití značného množství lidské síly. Tato práce proto zkoumá způsoby učení se o nejen technických, ale i o lidských vstupech. Podobný výzkum z farem v Indii naznačuje, že vysoké rozdíly ve výnosech mezi farmáři způsobují, že se farmáři spoléhají spíše na vlastní úsudek, než na pozorování chování sousedních farmářů z jejich vesnice, tj. takzvané sociální učení. Mezi farmáři kakaa v Ghaně existují tyto velké rozdíly ve výnosech, což naznačuje, že se tito farmáři pravděpodobně řídí spíše vlastním úsudkem, než vypozorovaným chováním ostatních farmářů ze své vesnice. Využití ekonometrického modelu, který odhaduje převládající formu učení se o optimálním množství vstupů, ukazuje, že farmáři kakaa v Ghaně se...cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis I inspect learning about adoption of technologies among cocoa farmers in Ghana, which are represented by non-labor inputs, particularly by fertilizer and hybrid seeds. Earlier research focused mainly on learning about returns associated with adoption of such innovative inputs. However, it is not clear whether the adopters learn about these returns or rather about what are the optimal amounts of these inputs. Therefore the focus of this thesis is to examine how do the farmers choose and learn about optimal amounts of inputs. Cocoa farming is very labor intensive, and thus this thesis concentrates on learning about both non-labor and labor inputs, which are closely connected. Similar research carried out in India suggests that heterogeneous returns among farmers might cause that the farmers rely rather on their own considerations than on observation of behavior of their village neighbors, i.e. social learning. The heterogeneous returns are also present among the Ghanaian cocoa farmers, which suggest that these farmers should similarly prefer individual learning over the social one. Using a model developed for estimation of the prevailing type of learning about the optimal amount of inputs, I show that the farmers do tend to prefer individual learning in case of the non-labor inputs but rather...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCocoa Abrabopa Associationcs_CZ
dc.subjectGhanacs_CZ
dc.subjectZemědělská technologiecs_CZ
dc.subjectHnojivocs_CZ
dc.subjectHybridní semenacs_CZ
dc.subjectZemědělské vstupycs_CZ
dc.subjectCocoa Abrabopa Associationen_US
dc.subjectGhanaen_US
dc.subjectAgricultural technologyen_US
dc.subjectFertilizeren_US
dc.subjectHybrid seedsen_US
dc.subjectAgricultural inputsen_US
dc.titleSocial learning among Ghanaian cocoa farmers: Choosing the optimal amounts of inputsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-11
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125313
dc.title.translatedSociální učení ghanských pěstitelů kakaa: Vybírání optimálního množství vstupůcs_CZ
dc.contributor.refereeHavránek, Tomáš
dc.identifier.aleph001623003
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá, jakými způsoby se farmáři pěstující kakao v Ghaně učí o možnostech využití nových technologií. Těmito technologiemi jsou zde myšleny technické vstupy, zejména hnojiva a hybridní semena. Dosavadní výzkum se zabýval převážně způsoby, kterými se farmáři učí o výnosech spjatých s využitím těchto inovativních vstupů. Nicméně, není zcela jasné, zda se farmáři učí spíše o těchto výnosech, nebo o tom, jaké množství těchto vstupů je optimální použít. Tato práce se proto zabývá způsobem, jakým se farmáři rozhodují a učí o tom jaké je jejich optimální množství těchto vstupů. Pěstování kakaa vyžaduje využití značného množství lidské síly. Tato práce proto zkoumá způsoby učení se o nejen technických, ale i o lidských vstupech. Podobný výzkum z farem v Indii naznačuje, že vysoké rozdíly ve výnosech mezi farmáři způsobují, že se farmáři spoléhají spíše na vlastní úsudek, než na pozorování chování sousedních farmářů z jejich vesnice, tj. takzvané sociální učení. Mezi farmáři kakaa v Ghaně existují tyto velké rozdíly ve výnosech, což naznačuje, že se tito farmáři pravděpodobně řídí spíše vlastním úsudkem, než vypozorovaným chováním ostatních farmářů ze své vesnice. Využití ekonometrického modelu, který odhaduje převládající formu učení se o optimálním množství vstupů, ukazuje, že farmáři kakaa v Ghaně se...cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis I inspect learning about adoption of technologies among cocoa farmers in Ghana, which are represented by non-labor inputs, particularly by fertilizer and hybrid seeds. Earlier research focused mainly on learning about returns associated with adoption of such innovative inputs. However, it is not clear whether the adopters learn about these returns or rather about what are the optimal amounts of these inputs. Therefore the focus of this thesis is to examine how do the farmers choose and learn about optimal amounts of inputs. Cocoa farming is very labor intensive, and thus this thesis concentrates on learning about both non-labor and labor inputs, which are closely connected. Similar research carried out in India suggests that heterogeneous returns among farmers might cause that the farmers rely rather on their own considerations than on observation of behavior of their village neighbors, i.e. social learning. The heterogeneous returns are also present among the Ghanaian cocoa farmers, which suggest that these farmers should similarly prefer individual learning over the social one. Using a model developed for estimation of the prevailing type of learning about the optimal amount of inputs, I show that the farmers do tend to prefer individual learning in case of the non-labor inputs but rather...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016230030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV