Marketingová komunikace Juniorského maratonu společnosti Prague International Marathon, s.r.o.
Marketing communications of Prague International Marathon Co., Ltd's Junior marathon
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58415Identifiers
Study Information System: 125368
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Omcirk, Vilém
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketing, komunikační mix, propagace, běžecký závodKeywords (English)
marketing, communication mix, promotion, running eventNázev: Marketingová komunikace Juniorského maratonu společnosti Prague International Marathon, s.r.o. Cíle: Cílem práce je popis a zhodnocení marketingové komunikace Juniorského maratonu společnosti Prague International Marathon, s.r.o. na základě provedených analýz a vytvoření návrhu na zefektivnění marketingové komunikace. Metody: V této práci byla použita kvalitativní metoda výzkumu - deskriptivní případová studie, která byla zpracována na základě analýzy textů a dokumentů a kvalitativního rozhovoru. Výsledky: Výstupem práce jsou návrhy na zefektivnění marketingové komunikace, které byly zpracovány na základě zhodnocení současné komunikace. Práce bude předložena společnosti PIM. Klíčová slova: marketing, komunikační mix, propagace, běžecký závod
Title: Marketing communications of Prague International Marathon Co., Ltd's Junior marathon. Goal The goal of this work is a description and an evaluation of marketing communications of Prague International Marathon's Junior marathon and a proposal for an improvement of these communications. Methods: Research method used in this paper is a qualitative method - descriptive case study, which was made according to an analysis of documents and text and a qualitative interview. Results: The outcome of this paper are several suggestions on how to improve marketing communications. These suggestions were made based on the evaluation of the current communications. Keywords: marketing, communication mix, promotion, running event