Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu
The concept of an average consumer in Czech and European law
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58048Identifikátory
SIS: 130504
Kolekce
- Kvalifikační práce [13549]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rozehnal, Aleš
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
13. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
průměrný spotřebitel, nekalá soutěž, reklama, dokazováníKlíčová slova (anglicky)
average consumer, unfair competition, advertising, evidenceRESUMÉ Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu Cílem předkládané diplomové práce s názvem "Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském práva" je popsat současné trendy, které lze pozorovat v pojímání tohoto slovního spojení. Metody, použité v této diplomové práci za účelem dosažení stanoveného cíle, jsou analýzy české i evropské legislativy a české judikatury i rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie a Tribunálu. V neposlední řadě jsou v této diplomové práci použity také metoda monografická a srovnávací. V první části práce je věnována pozornost pojmům "spotřebitel" a "průměrný spotřebitel", a to zejména s ohledem na ovlivnění jejich nazírání sekundárními právními předpisy Evropské unie a judikaturu Soudního dvora Evropské unie, jakož i rozhodnutími soudů členských státům Evropské unie. Dalším, a snad nejdůležitějším, záměrem této diplomové práce je zdůraznit skutečnost, že na model průměrného spotřebitele je třeba pohlížet různě v závislosti na oblasti hospodářské soutěže, v níž se ten který spotřebitel právě nachází. V různých oblastech hospodářské soutěže jsou totiž, jak bude dokumentováno na několika soudních rozhodnutích, na průměrného spotřebitele (jeho pozornost, opatrnost a obezřetnost) kladeny různé nároky. Ideální funkcí modelu průměrného spotřebitele je býti...
RESUMÉ The concept of an average consumer in Czech and European law The aim of this diploma thesis called "The concept of an average consumer in Czech and European law" is to describe current trends in conceptualization this term. Methods used in this diploma thesis to achieve the defined objectives are the analysis of Czech and European legislation and both Czech and Communitarian case law. There were used monographic and comparative methods too. The initial part of the thesis describes the terms consumer and the average consumer are affected by secondary Communitarian legislation and case law of the Court of Justice of the European Union as well as by the case law of courts of the European Union members states. Another aim of the diploma thesis is to highlight that the model of average consumer needs to be viewed differently depending on in which area of economic competition it is currently located at. It is subjected to diverse claims in various areas. This was proved by several judicial cases. The function of the model of average consumer is to be a substitute for all consumers. Consumers' protection is provided through this model. As it is important to emphasize, the average consumer is just a model and does not strictly remain a legal person. The case analysis and comparisons led to the definition of...