Budoucnost středisek volného času v Děčíně
The Future of Leisure Time Centres in Decin
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57802Identifikátory
SIS: 144262
Katalog UK: 990016763710106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
16. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
Středisko volného času - DDM - dům dětí a mládeže, zájmové vzdělávání, zájmové útvary, klienti, školní kluby, školní družiny, školy, SWOT, strategické plánování, řízení, marketingKlíčová slova (anglicky)
leisure time centre, DDM, extracurricular education, clients, school clubs, schools, SWOT, strategic planning, management, marketingBakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je zjistit, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucnost středisek volného času. Dalším cílem je popis a analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání podmínek, které ovlivňují výběr volnočasových aktivit, z pohledu dětí a rodičů. Důležitost využívání manažerských znalostí a dovedností pro řízení středisek volného času a připomenutí důležitosti marketinku při propagaci aktivit střediska volného času k získávání klientů pro svou činnost. Klíčová slova: Středisko volného času - DDM - dům dětí a mládeže, zájmové vzdělávání, zájmové útvary, klienti, školní kluby, školní družiny, školy, SWOT, strategické plánování, řízení, marketing
This Bachelor thesis deals with the issue of extracurricular education in Decin. The goal of the thesis is to find out whether the conditions for providing extracurricular education in leisure time centres and basic schools can influence the future of leisure time centres. Another goal of the thesis is to map and analyse the offer ot extracurricular activities in leisrue time centres and basic schools. The theoretical part is based on literature, laws, regulations and available resources. The research part deals with the offer and the conditions for the implementation of leisure assets. The population of respondents was chosen among children and parents. Selected sample comes from a group of people participating in extracurricular education for children and youth in educational institutions in Decin. The contribution of the thesis is recognition of the conditions which influence the choice of extracurricular activities from the point of view of children and their parents. The importance of applying manager skills for running liesure time centres and reminding the role of marketing when promoting the programme of leisure time centres for recruiting new clinets for their activities. Key words: leisure time centre, DDM, extracurricular education, clients, school clubs, schools, SWOT, strategic...
