Zobrazit minimální záznam

Using of bibliotherapy for pre-school children: Fairytale therapy
dc.contributor.advisorValešová Malecová, Barbara
dc.creatorStaňková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-16T17:05:23Z
dc.date.available2017-05-16T17:05:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57791
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá využitím terapie pohádkou u dětí předškolního věku. Jejím cílem je především navrhnout vhodné biblioterapeutické techniky pro práci s předškolními dětmi. Práce se dále snaží představit terapii pohádkou jako jednu z možností pedagogicko-psychologické práce s dětmi. Ukazuje, jak s pohádkovým textem pracovat u dětí s přesně vymezenými problémovými oblastmi v rámci jejich chování a prožívání. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik využívající pohádek jako cenného materiálu pro terapeutickou práci s dětmi. V tomto návrhu technik jsou jednak obsaženy doporučené otázky k pohádkovému textu, jednak jsou popsány další navazující aktivity pro biblioterapeutickou práci s dítětem. Doporučena je také rozšiřující literatura k jednotlivým tématům. Práce je teoretická, zpracovaná na základě dostupné literatury k tématu.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with using of fairytale therapy with pre-school children. Its aim is above all to draft suitable bibliotherapeutic techniques for working with pre-school children. The thesis also strives to introduce fairytale therapy as one of possible pedagogical and psychological way of working with children. It shows how to work with fairytale text with children, that have exactly defined areas of problems within the frame of their behaviour and mentality. The outcome of the project is suggestion of several bibliotherapeutic techniques, which use fairytales as valuable source for therapeutic work with children. These suggestions contain both recommended questions for fairytale text and description of following activities for bibliotherapeutic work with the kid. Additional literature for particular topics is also recommended. The thesis is theoretical and based on available bibliography concerning the topic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBiblioterapie. Pohádka. Terapie pohádkou. Předškolní věkcs_CZ
dc.subjectBibliotherapy. Fairytale. Fairytale therapy. Preschool ageen_US
dc.titleVyužití biblioterapie u dětí předškolního věku: Terapie pohádkoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId120185
dc.title.translatedUsing of bibliotherapy for pre-school children: Fairytale therapyen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
dc.identifier.aleph001677318
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá využitím terapie pohádkou u dětí předškolního věku. Jejím cílem je především navrhnout vhodné biblioterapeutické techniky pro práci s předškolními dětmi. Práce se dále snaží představit terapii pohádkou jako jednu z možností pedagogicko-psychologické práce s dětmi. Ukazuje, jak s pohádkovým textem pracovat u dětí s přesně vymezenými problémovými oblastmi v rámci jejich chování a prožívání. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik využívající pohádek jako cenného materiálu pro terapeutickou práci s dětmi. V tomto návrhu technik jsou jednak obsaženy doporučené otázky k pohádkovému textu, jednak jsou popsány další navazující aktivity pro biblioterapeutickou práci s dítětem. Doporučena je také rozšiřující literatura k jednotlivým tématům. Práce je teoretická, zpracovaná na základě dostupné literatury k tématu.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with using of fairytale therapy with pre-school children. Its aim is above all to draft suitable bibliotherapeutic techniques for working with pre-school children. The thesis also strives to introduce fairytale therapy as one of possible pedagogical and psychological way of working with children. It shows how to work with fairytale text with children, that have exactly defined areas of problems within the frame of their behaviour and mentality. The outcome of the project is suggestion of several bibliotherapeutic techniques, which use fairytales as valuable source for therapeutic work with children. These suggestions contain both recommended questions for fairytale text and description of following activities for bibliotherapeutic work with the kid. Additional literature for particular topics is also recommended. The thesis is theoretical and based on available bibliography concerning the topic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016773180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV