Využití biblioterapie u dětí předškolního věku: Terapie pohádkou
Using of bibliotherapy for pre-school children: Fairytale therapy
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57791Identifikátory
SIS: 120185
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Felcmanová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
21. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Biblioterapie. Pohádka. Terapie pohádkou. Předškolní věkKlíčová slova (anglicky)
Bibliotherapy. Fairytale. Fairytale therapy. Preschool ageBakalářská práce se zabývá využitím terapie pohádkou u dětí předškolního věku. Jejím cílem je především navrhnout vhodné biblioterapeutické techniky pro práci s předškolními dětmi. Práce se dále snaží představit terapii pohádkou jako jednu z možností pedagogicko-psychologické práce s dětmi. Ukazuje, jak s pohádkovým textem pracovat u dětí s přesně vymezenými problémovými oblastmi v rámci jejich chování a prožívání. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik využívající pohádek jako cenného materiálu pro terapeutickou práci s dětmi. V tomto návrhu technik jsou jednak obsaženy doporučené otázky k pohádkovému textu, jednak jsou popsány další navazující aktivity pro biblioterapeutickou práci s dítětem. Doporučena je také rozšiřující literatura k jednotlivým tématům. Práce je teoretická, zpracovaná na základě dostupné literatury k tématu.
The bachelor thesis deals with using of fairytale therapy with pre-school children. Its aim is above all to draft suitable bibliotherapeutic techniques for working with pre-school children. The thesis also strives to introduce fairytale therapy as one of possible pedagogical and psychological way of working with children. It shows how to work with fairytale text with children, that have exactly defined areas of problems within the frame of their behaviour and mentality. The outcome of the project is suggestion of several bibliotherapeutic techniques, which use fairytales as valuable source for therapeutic work with children. These suggestions contain both recommended questions for fairytale text and description of following activities for bibliotherapeutic work with the kid. Additional literature for particular topics is also recommended. The thesis is theoretical and based on available bibliography concerning the topic.