Zobrazit minimální záznam

The story as an ispiration to a psychodidaktic development
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorKaroušová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-16T15:23:23Z
dc.date.available2017-05-16T15:23:23Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57387
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává v teoretické rovině o vývoji, významu, funkci a možnostech využití příběhu v současné edukační realitě. Práce se zaměřuje na příběh v průběhu času a vymezuje jeho místo v postmoderní společnosti. Zkoumá příběh i optikou několika psychologických směrů a především očima moderní pedagogiky. Důvodem k podrobnému nahlížení na příběh z mnoha stran je skutečnost, že bych ráda předložila možné aspekty působení příběhu a odryla možnosti, jak s příběhem pracovat coby didaktickou metodou. V teoretické části se poměrně podrobně zabývám příběhem z hlediska historického, náboženského, filozofického a psychologického, protože se domnívám, že tato východiska mohou být právě kýženou inspirací pro psychodidaktické myšlení. Ve speciálně teoretické části uvádím teoretická pedagogická vymezení a principy pro uplatnění příběhu v edukaci. Rozebírám možnosti využití příběhu coby nástroje pro zefektivnění a obohacení výchovně vzdělávacího procesu.cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis is in its theoretical level about development, meaning, function and option how to use a story in today's educational reality. The thesis concentrates on the story in progress of time and it defines the place of the story in postmodern society. My work studies the story in a point of view of several psychological orientations and especially trough the point of view of modern psychology. I would like to propose possible aspects of the effects of the story and uncover options how to work with the story as a didactical method. This is therefore the reason for detailed option of the story from lots of sides. In the theoretical part, there I deal with the story from historical, religious, philosophical and psychological points of view, because I think these starting points can be just the coveted inspiration for psycho - didactical thinking. In the special - theoretical part, there I write about theoretical pedagogical definition and principles for using of the story in education. I also examine using of the story as a tool how to enrich and make the educational process more effective.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectmetoda příběhucs_CZ
dc.subjectpsychodidaktické myšlenícs_CZ
dc.subjectpříběh a jeho možnosti v pedagogické praxics_CZ
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectmethod of the storyen_US
dc.subjectpsycho - didactical thinkingen_US
dc.subjectstory and its possbilities in pedagogical praxisen_US
dc.titlePříběh jako inspirace pro psychodidaktické myšlenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-18
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId127109
dc.title.translatedThe story as an ispiration to a psychodidaktic developmenten_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001625798
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává v teoretické rovině o vývoji, významu, funkci a možnostech využití příběhu v současné edukační realitě. Práce se zaměřuje na příběh v průběhu času a vymezuje jeho místo v postmoderní společnosti. Zkoumá příběh i optikou několika psychologických směrů a především očima moderní pedagogiky. Důvodem k podrobnému nahlížení na příběh z mnoha stran je skutečnost, že bych ráda předložila možné aspekty působení příběhu a odryla možnosti, jak s příběhem pracovat coby didaktickou metodou. V teoretické části se poměrně podrobně zabývám příběhem z hlediska historického, náboženského, filozofického a psychologického, protože se domnívám, že tato východiska mohou být právě kýženou inspirací pro psychodidaktické myšlení. Ve speciálně teoretické části uvádím teoretická pedagogická vymezení a principy pro uplatnění příběhu v edukaci. Rozebírám možnosti využití příběhu coby nástroje pro zefektivnění a obohacení výchovně vzdělávacího procesu.cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis is in its theoretical level about development, meaning, function and option how to use a story in today's educational reality. The thesis concentrates on the story in progress of time and it defines the place of the story in postmodern society. My work studies the story in a point of view of several psychological orientations and especially trough the point of view of modern psychology. I would like to propose possible aspects of the effects of the story and uncover options how to work with the story as a didactical method. This is therefore the reason for detailed option of the story from lots of sides. In the theoretical part, there I deal with the story from historical, religious, philosophical and psychological points of view, because I think these starting points can be just the coveted inspiration for psycho - didactical thinking. In the special - theoretical part, there I write about theoretical pedagogical definition and principles for using of the story in education. I also examine using of the story as a tool how to enrich and make the educational process more effective.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016257980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV