dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Karoušová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T15:23:23Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T15:23:23Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/57387 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává v teoretické rovině o vývoji, významu, funkci a možnostech využití příběhu v současné edukační realitě. Práce se zaměřuje na příběh v průběhu času a vymezuje jeho místo v postmoderní společnosti. Zkoumá příběh i optikou několika psychologických směrů a především očima moderní pedagogiky. Důvodem k podrobnému nahlížení na příběh z mnoha stran je skutečnost, že bych ráda předložila možné aspekty působení příběhu a odryla možnosti, jak s příběhem pracovat coby didaktickou metodou. V teoretické části se poměrně podrobně zabývám příběhem z hlediska historického, náboženského, filozofického a psychologického, protože se domnívám, že tato východiska mohou být právě kýženou inspirací pro psychodidaktické myšlení. Ve speciálně teoretické části uvádím teoretická pedagogická vymezení a principy pro uplatnění příběhu v edukaci. Rozebírám možnosti využití příběhu coby nástroje pro zefektivnění a obohacení výchovně vzdělávacího procesu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | My thesis is in its theoretical level about development, meaning, function and option how to use a story in today's educational reality. The thesis concentrates on the story in progress of time and it defines the place of the story in postmodern society. My work studies the story in a point of view of several psychological orientations and especially trough the point of view of modern psychology. I would like to propose possible aspects of the effects of the story and uncover options how to work with the story as a didactical method. This is therefore the reason for detailed option of the story from lots of sides. In the theoretical part, there I deal with the story from historical, religious, philosophical and psychological points of view, because I think these starting points can be just the coveted inspiration for psycho - didactical thinking. In the special - theoretical part, there I write about theoretical pedagogical definition and principles for using of the story in education. I also examine using of the story as a tool how to enrich and make the educational process more effective. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | didaktika | cs_CZ |
dc.subject | metoda příběhu | cs_CZ |
dc.subject | psychodidaktické myšlení | cs_CZ |
dc.subject | příběh a jeho možnosti v pedagogické praxi | cs_CZ |
dc.subject | didactics | en_US |
dc.subject | method of the story | en_US |
dc.subject | psycho - didactical thinking | en_US |
dc.subject | story and its possbilities in pedagogical praxis | en_US |
dc.title | Příběh jako inspirace pro psychodidaktické myšlení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-18 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 127109 | |
dc.title.translated | The story as an ispiration to a psychodidaktic development | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001625798 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává v teoretické rovině o vývoji, významu, funkci a možnostech využití příběhu v současné edukační realitě. Práce se zaměřuje na příběh v průběhu času a vymezuje jeho místo v postmoderní společnosti. Zkoumá příběh i optikou několika psychologických směrů a především očima moderní pedagogiky. Důvodem k podrobnému nahlížení na příběh z mnoha stran je skutečnost, že bych ráda předložila možné aspekty působení příběhu a odryla možnosti, jak s příběhem pracovat coby didaktickou metodou. V teoretické části se poměrně podrobně zabývám příběhem z hlediska historického, náboženského, filozofického a psychologického, protože se domnívám, že tato východiska mohou být právě kýženou inspirací pro psychodidaktické myšlení. Ve speciálně teoretické části uvádím teoretická pedagogická vymezení a principy pro uplatnění příběhu v edukaci. Rozebírám možnosti využití příběhu coby nástroje pro zefektivnění a obohacení výchovně vzdělávacího procesu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My thesis is in its theoretical level about development, meaning, function and option how to use a story in today's educational reality. The thesis concentrates on the story in progress of time and it defines the place of the story in postmodern society. My work studies the story in a point of view of several psychological orientations and especially trough the point of view of modern psychology. I would like to propose possible aspects of the effects of the story and uncover options how to work with the story as a didactical method. This is therefore the reason for detailed option of the story from lots of sides. In the theoretical part, there I deal with the story from historical, religious, philosophical and psychological points of view, because I think these starting points can be just the coveted inspiration for psycho - didactical thinking. In the special - theoretical part, there I write about theoretical pedagogical definition and principles for using of the story in education. I also examine using of the story as a tool how to enrich and make the educational process more effective. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016257980106986 | |