Sexuální výchova jako prevence sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením
Sexual education as sexual abuse prevention for people with learning disabilities
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57240Identifikátory
SIS: 107663
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
15. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mentální postižení, sexuální výchova, sexuální zneužívání, prevence, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
learning disability, sexual education, sexual abuse, prevention, qualitative methodRESUMÉ Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku sexuální výchovy jako prevenci před sexuálním zneužíváním lidí s mentálním postižením. Klíčová část práce se věnuje analýze zahraničních zdrojů a analýze rozhovoru s odborníkem. Snažila jsem se zjistit, jaké jsou osvědčené metody sexuální výchovy při prevenci sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením a jaké podmínky je třeba zajistit pro jejich efektivní vykonávání v zařízeních sociálních služeb. Výsledky komplexní analýzy zahraničních zdrojů a názorů odborníka považuji za hlavní přínos této diplomové práce.
This thesis is focuses on sexual education as prevention against sexual abuse of people with learning disabilities. The main part of this thesis is a research examining which methods of sexual education are the most effective ones in case of prevention against sexual abuse and which conditions are indispensable for execution of sexual education. These questions are reflected through literature analysis and through an interview with an expert on this topic. I consider the results of the complete analysis of foreign sources and of a particular expertʹs opinions as the main benefit of this thesis.