Sexuální výchova jako prevence sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením
Sexual education as sexual abuse prevention for people with learning disabilities
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57240Identifiers
Study Information System: 107663
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Šumníková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
mentální postižení, sexuální výchova, sexuální zneužívání, prevence, kvalitativní výzkumKeywords (English)
learning disability, sexual education, sexual abuse, prevention, qualitative methodRESUMÉ Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku sexuální výchovy jako prevenci před sexuálním zneužíváním lidí s mentálním postižením. Klíčová část práce se věnuje analýze zahraničních zdrojů a analýze rozhovoru s odborníkem. Snažila jsem se zjistit, jaké jsou osvědčené metody sexuální výchovy při prevenci sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením a jaké podmínky je třeba zajistit pro jejich efektivní vykonávání v zařízeních sociálních služeb. Výsledky komplexní analýzy zahraničních zdrojů a názorů odborníka považuji za hlavní přínos této diplomové práce.
This thesis is focuses on sexual education as prevention against sexual abuse of people with learning disabilities. The main part of this thesis is a research examining which methods of sexual education are the most effective ones in case of prevention against sexual abuse and which conditions are indispensable for execution of sexual education. These questions are reflected through literature analysis and through an interview with an expert on this topic. I consider the results of the complete analysis of foreign sources and of a particular expertʹs opinions as the main benefit of this thesis.