Sociálně pedagogická práce ve škole v zemích EU
Social pedagogical work in the school in European Union countries
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57224Identifikátory
SIS: 107700
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Burešová, Karolína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
29. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální pedagogika, škola, žák, prevenceKlíčová slova (anglicky)
social pedagogy, school, student, preventionTématem této diplomové práce je sociálně pedagogická práce v zemích EU. Cílem je zmapovat přístupy ve vybraných evropských zemích a na základě analýzy sociálně pedagogické práce v jednotlivých zemích EU identifikovat rezervy v této oblasti v České republice a navrhnout možné inovace stávajícího konceptu. Práce vychází jak z teoretických studií, tak se opírá o zákonné úpravy, vyhlášky a dokumenty. Výzkumným problémem je: "Vliv legislativních úprav a historických aspektů na sociálně pedagogickou činnost ve školách" a jsou zde stanoveny tři problémové otázky: Jakou roli hrají globální legislativní úpravy EU v sociálně pedagogické práci ve školách? Jakou roli hrají lokální legislativní úpravy jednotlivých zemí EU v sociálně pedagogické práci ve školách? Jak se projevil historický vývoj v sociálně pedagogické práci na školách v jednotlivých zemích EU? Práce vymezuje základní sociálně pedagogické pojmy, definuje sociální pedagogiku jako vědní disciplínu a nastiňuje její hlavní dimenze, oblasti působení, funkce, metody a úkoly. Specifikuje sociálního pedagoga jako aktéra sociálně pedagogického dění a přehledně, na základě teoretických konceptů, mapuje jeho kompetence. Dále se zabývá koncepčními podmínkami sociálně pedagogické práce ve škole a následně její působení v České republice. Přibližuje obraz...
The topic of this thesis is a social pedagogical work in EU countries. The main aim is to map approaches in selected European countries and the analysis of social-pedagogy work in these countries to identify reserves in this field in the Czech Republic and to propose possibilities to improve an existing concept. This thesis is based on theoretical studies as well as on the legal provisions, regulations and documents. Research problem is: "Effect of legislative changes and historical aspects in social-pedagogical activities in schools". There are defined three problematic issues: What is the role of global EU legislative for the social-pedagogy work in schools? What is the role of local legislation changes in EU countries in social-pedagogical work in schools? What is the difference in social pedagogy in schools in different EU countries related to their history? The thesis discusses basic socio-pedagogical concepts, defines social pedagogy as a scientific discipline and provides an overview of its main dimensions, areas of action, functions, methods and tasks. It specifies the social pedagogical worker in education system based on theoretical concept maps competences of such worker. It deals also with the conceptual terms of social-educational work in school and its consequences in the Czech...