Zobrazit minimální záznam

The Media Agenda of Daily The Times Prior the Invasion of Iraq and the Influence of Rupert Murdoch
dc.contributor.advisorŠafařík, Petr
dc.creatorPavec, Jan
dc.date.accessioned2020-08-26T10:11:33Z
dc.date.available2020-08-26T10:11:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57171
dc.description.abstractBachelor thesis "Media agenda of daily The Times prior the Iraq War and the influence of Rupert Murdoch", using a content analysis, examines the nature of The Times reporting on Iraq prior the 2003 invasion. It also looks into an overlap of the coverage of the newspaper and the publicly declared opinions of its proprietor, Rupert Murdoch. Using historical analysis, we examine his influence on the paper. First chapter presents the theories of role of media in the public space and its relations with politics. Second chapter describes the influence of Rupert Murdoch on British politics since his entry of British media market in 1969 until the 2003 invasion of Iraq. Third chapter depicts the historical events prior the military action with special focus on British politics, the reaction of British media and public opinion. Fourth chapter contains the content analysis with the description of British media landscape, the depiction of examined daily and the content analysis method and its results. The conclusion presents the results of the content analysis, connects it to the theories of media- politics relations, depicted in the first chapter, and interprets them.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce "Mediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdocha" pomocí obsahové analýzy odpovídá na otázku, jak informoval britský deník The Times o Iráku měsíc před zahájením invaze v březnu 2003. Zároveň zkoumá, nakolik se ideologické rámce jeho zpravodajského pokrytí kryly s veřejně proklamovanými proválečnými názory jeho vlastníka Ruperta Murdocha. Pomocí historické analýzy odpovídá na otázku, jaký vliv mohl majitel na tento list mít. První kapitola představuje teorie o postavení médií ve veřejném prostoru a jejich vztah s politikou. Druhá kapitola popisuje Murdochův vliv na britskou politickou scénu mezi jeho vstupem na místní mediální trh v roce 1969 a invazí do Iráku roku 2003. Třetí kapitola nastiňuje historický vývoj předcházející vojenské akci se zvláštním zaměřením na britskou politickou scénu a reakci médií. Čtvrtá kapitola obsahuje mediální analýzu s charakteristikou britské mediální scény, zkoumaného deníku, metody výzkumu a jeho výsledky. V závěru shrnujeme výsledky obsahové i historické analýzy, propojujeme je s představenými teoriemi vztahu médií a politiky a interpretujeme je.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVelká Britániecs_CZ
dc.subjectIrákcs_CZ
dc.subjectRupert Murdochcs_CZ
dc.subjectNews Corporationcs_CZ
dc.subjectThe Timescs_CZ
dc.subjectinvazecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectGreat Britainen_US
dc.subjectIraqen_US
dc.subjectRupert Murdochen_US
dc.subjectNews Corporationen_US
dc.subjectThe Timesen_US
dc.subjectinvasionen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.titleMediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdochacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId120885
dc.title.translatedThe Media Agenda of Daily The Times Prior the Invasion of Iraq and the Influence of Rupert Murdochen_US
dc.contributor.refereeVáška, Jan
dc.identifier.aleph001618755
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Area Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Mediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdocha" pomocí obsahové analýzy odpovídá na otázku, jak informoval britský deník The Times o Iráku měsíc před zahájením invaze v březnu 2003. Zároveň zkoumá, nakolik se ideologické rámce jeho zpravodajského pokrytí kryly s veřejně proklamovanými proválečnými názory jeho vlastníka Ruperta Murdocha. Pomocí historické analýzy odpovídá na otázku, jaký vliv mohl majitel na tento list mít. První kapitola představuje teorie o postavení médií ve veřejném prostoru a jejich vztah s politikou. Druhá kapitola popisuje Murdochův vliv na britskou politickou scénu mezi jeho vstupem na místní mediální trh v roce 1969 a invazí do Iráku roku 2003. Třetí kapitola nastiňuje historický vývoj předcházející vojenské akci se zvláštním zaměřením na britskou politickou scénu a reakci médií. Čtvrtá kapitola obsahuje mediální analýzu s charakteristikou britské mediální scény, zkoumaného deníku, metody výzkumu a jeho výsledky. V závěru shrnujeme výsledky obsahové i historické analýzy, propojujeme je s představenými teoriemi vztahu médií a politiky a interpretujeme je.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis "Media agenda of daily The Times prior the Iraq War and the influence of Rupert Murdoch", using a content analysis, examines the nature of The Times reporting on Iraq prior the 2003 invasion. It also looks into an overlap of the coverage of the newspaper and the publicly declared opinions of its proprietor, Rupert Murdoch. Using historical analysis, we examine his influence on the paper. First chapter presents the theories of role of media in the public space and its relations with politics. Second chapter describes the influence of Rupert Murdoch on British politics since his entry of British media market in 1969 until the 2003 invasion of Iraq. Third chapter depicts the historical events prior the military action with special focus on British politics, the reaction of British media and public opinion. Fourth chapter contains the content analysis with the description of British media landscape, the depiction of examined daily and the content analysis method and its results. The conclusion presents the results of the content analysis, connects it to the theories of media- politics relations, depicted in the first chapter, and interprets them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016187550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV