Zobrazit minimální záznam

The subculture of conterporary Czech bands of the new wave of heavy metal
dc.contributor.advisorKandert, Josef
dc.creatorKolomazník, Tomáš
dc.date.accessioned2020-08-26T08:59:29Z
dc.date.available2020-08-26T08:59:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57124
dc.description.abstractThe thesis deals with with the subculture of Czech contemporary bands dedicated to the new wave of heavy metal. The first chapter introduces the theoretical concepts of subcultures and lifestyle. Apart from the classical approach to the theories of subcultures, also introduces the post-subculture approach of David Muggleton, who does not consider subculture as a stable social phenomena. The second chapter is devoted to the historical development of heavy metal, separately in the world and in the Czech Republic (former Czechoslovakia). Presented are metal genres that have played a key role in shaping the form of the modern metal subgenres. The third chapter is based on qualitative research using semi-structured interviews with members of the subculture and participant observation. The aim of the research was to determine the rules that operate within the subculture, the common features of its members, the meaning they attach their band and music, whether they have, in accordance to the theory of subcultures, common set of standards and values, how they stylize, and what are relationship within their subculture .en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá subkulturou současných českých kapel nové vlny heavy metalu. V první kapitole jsou představeny teoretické koncepty subkultura a životní styl. Kromě klasické přístupu k teoriím subkultur je představen i tzv. postsubkulturní přístup Davida Muggletona, který nepovažuje subkultury za stabilní společenské fenomény. Druhá kapitola je věnovaná historickému vývoji heavy metalu, zvlášť ve světě a v České republice, potažmo Československu. Představeny jsou žánry, které hrály klíčovou roli ve formování podoby současných moderních metalových subžánrů. Třetí kapitola je založena na kvalitativním výzkumu, využívajícím polostrukturované rozhovory se členy subkultury a zúčastněné pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit pravidla, která fungují v rámci subkultury, společné znaky jejích členů, jaký význam přikládají své kapele a její hudbě, zda mají v souladu s teorií subkultur společný soubor norem a hodnot, jakým způsobem se profilují a jaké vztahy panují uvnitř jejich subkultury.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsubkulturacs_CZ
dc.subjectpostsubkulturní teoriecs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjectheavy metalcs_CZ
dc.subjectsubcultureen_US
dc.subjectpostsubculture theoryen_US
dc.subjectlifestyleen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectheavy metalen_US
dc.titleSubkultura současných českých kapel nové vlny heavy metalucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId126606
dc.title.translatedThe subculture of conterporary Czech bands of the new wave of heavy metalen_US
dc.contributor.refereeOravcová, Anna
dc.identifier.aleph001605471
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology and Social Anthropologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology and Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá subkulturou současných českých kapel nové vlny heavy metalu. V první kapitole jsou představeny teoretické koncepty subkultura a životní styl. Kromě klasické přístupu k teoriím subkultur je představen i tzv. postsubkulturní přístup Davida Muggletona, který nepovažuje subkultury za stabilní společenské fenomény. Druhá kapitola je věnovaná historickému vývoji heavy metalu, zvlášť ve světě a v České republice, potažmo Československu. Představeny jsou žánry, které hrály klíčovou roli ve formování podoby současných moderních metalových subžánrů. Třetí kapitola je založena na kvalitativním výzkumu, využívajícím polostrukturované rozhovory se členy subkultury a zúčastněné pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit pravidla, která fungují v rámci subkultury, společné znaky jejích členů, jaký význam přikládají své kapele a její hudbě, zda mají v souladu s teorií subkultur společný soubor norem a hodnot, jakým způsobem se profilují a jaké vztahy panují uvnitř jejich subkultury.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with with the subculture of Czech contemporary bands dedicated to the new wave of heavy metal. The first chapter introduces the theoretical concepts of subcultures and lifestyle. Apart from the classical approach to the theories of subcultures, also introduces the post-subculture approach of David Muggleton, who does not consider subculture as a stable social phenomena. The second chapter is devoted to the historical development of heavy metal, separately in the world and in the Czech Republic (former Czechoslovakia). Presented are metal genres that have played a key role in shaping the form of the modern metal subgenres. The third chapter is based on qualitative research using semi-structured interviews with members of the subculture and participant observation. The aim of the research was to determine the rules that operate within the subculture, the common features of its members, the meaning they attach their band and music, whether they have, in accordance to the theory of subcultures, common set of standards and values, how they stylize, and what are relationship within their subculture .en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016054710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV