Možnosti podpory pracovníků Tyfloservisu, o.p.s. jako prostředek prevence syndromu vyhoření a zajištění stálého rozvoje kvality poskytovaných služeb
Possibilities of Tyfloservis's Workers Support as an Instrument of Burn-out Syndrom Prevention and Supply of Regular Quality Development of Provided Services
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57095Identifiers
Study Information System: 83270
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Furmaníková, Lada
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations
Date of defense
18. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se zabývá problematikou poskytování sociálních služeb v kontextu organizace Tyfloservis, o.p.s. Zaměřuje se na možnosti podpory pracovníků v přímé práci s klienty, které by zajistily profesionalitu v poskytování těchto služeb a jejich stálý rozvoj. Týká se strategie zejména personálního řízení jako prostředku pro zajištění kvality sociální služby. Ta zahrnuje vymezení specifik role a kompetencí sociálního pracovníka v Tyfloservisu, systém výběru a zaškolování nových zaměstnanců a další prostředky podpory včetně plánování procesu profesního rozvoje. Cílem práce je zhodnotit stávající systém řízení, výběru, zaškolování a další podpory pracovníků Tyfloservisu ve srovnání s poznatky z odborné literatury i vlastními zkušenostmi v roli sociální pracovnice a manažerky a v této souvislosti navrhnout změnu. Její návrh bych chtěla opřít o vymezení specifik role sociálního pracovníka v Tyfloservisu a z toho plynoucích kompetencí. Vytvoření inventáře kompetencí je tedy dalším cílem diplomové práce. Klíčová slova: sociální služby v České republice, Tyfloservis, o.p.s., osoby se zrakovým znevýhodněním, personální řízení, kompetence sociálního pracovníka, profesní rozvoj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with the provision of social services in the context of the organization Tyfloservis, ops It focuses on the possibilities of support staff in direct work with clients to ensure professionalism in the provision of these services and their continuous development. This applies especially personnel management strategies as a means to ensure the quality of social services. This includes defining specific roles and competencies of social workers in Tyfloservis, system selection and training of new employees and additional support resources, including professional development planning process. The aim is to evaluate the existing system of selection, training and other support staff Tyfloservis compared with findings from the literature and our own experience as a social worker and manager in this context to suggest a change. The proposal I would like to rely on the definition of specific roles of the social worker in Tyfloservis and the resulting competencies. Create an inventory of competencies is another aim of the thesis. Keywords: social services in the Czech Republic, Tyfloservis, ops, people with visual handicaps, personnel management, social worker competencies, professional development. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)