dc.contributor.advisor | Valenta, Josef | |
dc.creator | Lancmanová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T12:04:46Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T12:04:46Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/56619 | |
dc.description.abstract | Tématem této bakalářské práce je šikana a možnost její primární prevence na druhém stupni základních škol. V první, teoretické části jsou popsány projevy šikany, její stádia, vývoj. Teoretická část se také zabývá legislativou, tedy školským zákonem, metodickým pokynem MŠMT, školním řádem. Dále se práce zabývá prevencí a možnostmi, jak provádět primární prevenci šikany na druhém stupni základních škol. Druhá, praktická část této práce se zabývá získáváním informací o tom, jaké mají žáci a učitelé informace o šikaně, jaké mají informace učitelé o primární prevenci šikany a také, jak učitelé s žáky primární prevenci provádí. To vše je zjišťováno pomocí dotazníkového šetření, které je následně vyhodnoceno a jeho výsledky můžete nalézt právě v druhé části této práce. Klíčová slova Primární prevence, šikana. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The theme of this bachelor thesis is the bullying and its primary prevention in the second level of elementary schools. In the first, theoretical part we describe the signs of bullying, its stages and evolution. The theoretical part also focuses on the legislative issues, meaning schooling law, methodical directives of the MSMT, and the schooling ranks. The thesis also focuses on prevention and possibilities of how to conduct primary prevention of bullying in the second level of elementary schools. The second, practical part of this thesis focuses on the gathering of data about the sort of information both students and teachers have about bullying, the sort of information teachers have about the primary prevention of bullying, and also how teachers conduct this primary prevention with their students. All this information is gathered through surveys conducted using questionnaires which are subsequently analyzed and the results can be found in the second part of this thesis. Keyword Primary prevention, bullying. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Šikana | cs_CZ |
dc.subject | primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | Bullying | en_US |
dc.subject | primary prevention | en_US |
dc.title | Primární prevence šikany na druhém stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-17 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 110393 | |
dc.title.translated | Primary Prevention of Bullying in Second Stage Elementary School | en_US |
dc.contributor.referee | Charyparová, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 001604082 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této bakalářské práce je šikana a možnost její primární prevence na druhém stupni základních škol. V první, teoretické části jsou popsány projevy šikany, její stádia, vývoj. Teoretická část se také zabývá legislativou, tedy školským zákonem, metodickým pokynem MŠMT, školním řádem. Dále se práce zabývá prevencí a možnostmi, jak provádět primární prevenci šikany na druhém stupni základních škol. Druhá, praktická část této práce se zabývá získáváním informací o tom, jaké mají žáci a učitelé informace o šikaně, jaké mají informace učitelé o primární prevenci šikany a také, jak učitelé s žáky primární prevenci provádí. To vše je zjišťováno pomocí dotazníkového šetření, které je následně vyhodnoceno a jeho výsledky můžete nalézt právě v druhé části této práce. Klíčová slova Primární prevence, šikana. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theme of this bachelor thesis is the bullying and its primary prevention in the second level of elementary schools. In the first, theoretical part we describe the signs of bullying, its stages and evolution. The theoretical part also focuses on the legislative issues, meaning schooling law, methodical directives of the MSMT, and the schooling ranks. The thesis also focuses on prevention and possibilities of how to conduct primary prevention of bullying in the second level of elementary schools. The second, practical part of this thesis focuses on the gathering of data about the sort of information both students and teachers have about bullying, the sort of information teachers have about the primary prevention of bullying, and also how teachers conduct this primary prevention with their students. All this information is gathered through surveys conducted using questionnaires which are subsequently analyzed and the results can be found in the second part of this thesis. Keyword Primary prevention, bullying. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016040820106986 | |