MCTS pro hru Metro
MCTS for the game Metro
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56473Identifiers
Study Information System: 101974
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Babka, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
2. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Metoda MCTS byla poprvé představena v roce 2006 a okamžitě uspěla ve hře GO. Její největší výhodou je, že nepotřebuje ohodnocovací funkci, která se ve spoustě her často obtížně navrhuje. Místo toho je založena na náhodných simulacích. Tato práce popisuje principy metody MCTS a zabývá použitelností MCTS v deskové hře Metro. V textu jsou popsány vlastnosti hry Metro, díky kterým je pro metodu MCTS vhodná. Součástí práce je software Metro sloužící jako herní prostředí upravené Metro. V něm je naimplementována umělá inteligence založená na metodě MCTS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
MCTS method was first introduced in 2006 and it immediately succeeded in the game of GO. Its biggest advantage is that it doesn't require any evaluation function, which is often hard to design in a lot of games. Instead it is based on randomized simulations. This thesis describes MCTS principles and deals with its suitability for the board game Metro. The text describes Metro characteristics which make the game suitable for the use of MCTS. A software serving as game environment is attached to this work on CD. It has artificial intelligence based on MCTS method implemented in it. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)