Design služeb ve veřejných knihovnách
Service Design in Public Libraries
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56051Identifiers
Study Information System: 123494
Collections
- Kvalifikační práce [23774]
Author
Advisor
Referee
Nekolová, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
11. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
služby, veřejné knihovny, služby knihoven, design služeb, marketing služebKeywords (English)
services, public libraries, library services, service design, services marketingTato bakalářská práce pojednává o designu služeb ve veřejných knihovnách. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. V teoretické části jsou popsány služby ve veřejných knihovnách, jsou představeny základy a principy designu služeb. Dále následuje přehled nástrojů a metod designu služeb vhodných k využití v knihovnách. V praktické části jsou analyzovány služby Knihovny Matěje Josefa Sychry z hlediska uživatele pomocí nástrojů a metod designu služeb a jsou navržena možná vylepšení těchto služeb.
This thesis deals with service design in public libraries. The theses consists of a theoretical part and a practical part. The theoretical part describes the services in public libraries. Then basics and principles of design services are introduced. This is followed by an overview of service design tools and methods suitable for use in libraries. The practical part analyzes services of the Matěj Josef Sychra Library from a user perspective, using tools and methods of service design and some possible improvements of these services are suggested.